Alla inlägg den 23 september 2014

Av Aziza - 23 september 2014 21:23

Då har tiden kommit till nattning för lillan :) Sen en vecka tillbaka sover hon i sin egen säng fast i samma rum som mig och de funkar dock vaknar hon lika mycket som vanligt men men om 15 år är de inget man kommer ihåg ? Fått undan lite jobb så förhoppningsvis kommer jag inkassera lite pengar snart.. Varje krona räknas och till lördag har mannen ev fått ett event.. Hoppas hoppas? Detta kan ju rädda oss denna månad!! Bokat en tvättid imorgon kl 7 hoppas nu att lillan vaknar lika tidigt som hon brukar ?så jag hinner ner..

En annan sak.. Har inte öppnat Facebook sen i lördags ? Fett skönt!! Fast man känner att man saknar skvaller blaskan lite haha.. Men försöker att göra annat om jag måste ha lite sociala medier.. Som att ta tag i mina skriverier .. Bra att kunna dokumentera sitt liv lite.. Finns väl ingen annan form utav digital dagbok? Eller?

Förresten kalkon bacon är grymt gott.. Blandade ju i det i Äggakakan =P
Very nice!!
Imorgon blir det enkel klassiker .. Korvstroganoff :) Gott som bara den!

Matlista är så praktiskt .. Alla borde köra det, man planerar sina inköp och vet alltid vad man ska laga.

Imorgon är det onsdag halva veckan har passerat lite lätt.. På torsdag ska jag träffa min klient som jag är kontaktperson åt:) Ser jag framemot.. Spännande och väldigt givande!
Ska kolla lite runt nu på mina standard sidor och sen sova .. Inom väldigt kort..
Hör att lillan fortfarande äter i sin flaska .. Så tills hon har somnat är jag vaken ?

Av Aziza - 23 september 2014 14:18

I vårt kvarter finns två stycken så kallade föreningar, alkolist klubb.. De säljer massa smuggel sprit och de trillar ut fulla människor dygnet runt :/ de värsta är ändå att de ligger i typ källarlokaler.. O att folk är så berusade och skrämmer barnen som väntar på sin buss eller ska gå av bussen där före och efter skolan ..
Fakin #whitetrash #alkohol #missbruk ....
Har kontaktat och pratat med polisen flera ggr men dom kan inget göra för att de står förenings verksamhet .. De är ju hur sjukt som helst... Kontaktat pressen men har fortfarande inte fått nått gehör .. Måste rensas upp här.. Ibland har man sett nån gubbe bära ut en kvinna o lagt i sin bil och kört.. Finns inga jävla gränser.. Vill stoppa detta men HUR?
Nån som vet?

Av Aziza - 23 september 2014 10:42

Sugar keeps me going...
Bakade lite havreflarn idag igen ? måste ha nått som piggar upp!! O detta känns ju lite nyttigt hahaha

Strax dags att gå ut och rasta lillan och mamman :) ??
Ikväll blir det Äggakaka med bacon ?

Av Aziza - 23 september 2014 08:38

Som rubriken lyder.. Vem är trött?
Jo jag, inatt har lillan vaknat fett mkt.. Plus att hon gjorde morgon vid 6.30 på det ? det vart inte många timmar om ens 1 timmes sammanhängande sömn .. Hostig o snorig sen 3 veckor tillbaks..
Längtar till den 13 oktober då är det dags att träffa läkaren för att diskutera min medicinering.. Vill ju gärna att dom sätter in snabbverkande på eftermiddagen och höjer dosen till förmiddagen.. #adhd medicineringen skriver jag om. Läst om att det finns nått nytt som heter Elavanse.. Vill gärna utbyta idéer kring medicinen .. Har tidigare stått på Concerta med de har inte fungerat sen jag fick min dotter och provade medikinet som fungerar bra men behöver öka den dosen jag har ..
En dag som denna hade varit perfekt att bli lite piggare på ;) hahaha!! Riktigt så funkar de inte..

Mitt kaffefilter är slut så blev inget kaffe på morgonen .. Bara gröt ?
Ska sända iväg mannen och storhandla idag då matlistan är klar.
Blev inte gjord i söndags för jag var så slut och yr o somnade vid 20.45 ..

Just nu går det barnprogram på Cmore kids och det känns som om jag har en stor säck med grus över mitt huvud.

Trött delux idag.. Får se om den blygsamma temperaturen ute får mig att vakna till liv.. Bara 5 grader ??

Ovido - Quiz & Flashcards