Alla inlägg den 25 september 2014

Av Aziza - 25 september 2014 21:57

Kvällen är kommen och jag lyckades att natta Ayla utan att vara i sovrummet <3
Fantastiskt!
Min mellersta har varit iväg på sin parkour träning kom hem vid 21 .. De gick fint och jag hade fixat iordning krabbelurer!! Det är som plättar fast som amerikanska pannkakor eller munkar.. Väldigt uppskattat ihop med jordgubbssylt!

Annars blev det en lång promenad på förmiddagen ner mot havet och det blåste på väldigt bra.. Tyckte lite synd om min tjej men hon va nöjd trots allt. Dock skippa vi gungningen..
På vägen hem stanna vi till uppe på en bro som går tvärs över järnvägen vid stationen.. Fick vänta några minuter tills de kom ett tåg, min tjej älskar tåg. Hon vinkade och gapade, lokföraren såg oss och vinkade tillbaks :) Blev helt rörd !! Hahaha!
Ibland brukar vi gå ner till Centralstationen enbart för att titta på tågen som står inne, vid ett tillfälle fick vi gå in till lokföraren:) #skånetrafiken s trevliga personal som förgyllde vår dag.
Blev en tur sen efter lunch och handla massa hygienartiklar.. Hoppas nu att det produkterna som jag valde till mitt hår denna gång inte gör det helt strävt och trist.. Kändes dock som när jag duscha innan att de blev helt glatt :) Hoppas vi på det.

Har haft lite funderingar på om jag ska börja köra #lchf så jag går ner i vikt, vet ju att de har funkat. Men vill kunna njuta av vissa saker åh Jag är nog inte tillräckligt motiverad.
Massa tankar har jag på vad jag behöver göra.. Borde skriva ner dom o beta av en lista.
Känns som att min #adhd gör det omöjligt för mig att hålla ut och fullfölja saker. Som tex när jag började käka magnesium och D vitamin.. 2 veckor höll de cirka .. Märkte ingen skillnad, vet att de tar säkert flera månader bla bla .. Men de räcker inte för mig .. Inget tålamod.. Fast jag har massor med tålamod med mina fina kids BUT THATS IT!

Nog om det för idag.. Men hoppas på att nån dag kommer jag att kunna sitta ner och läsa en bok eller bara slappa utan att springa iväg o plocka med nått..

Imorgon är det fredag.. Har lagt ryggbiff i marinad till morgondagens middag... Det ihop med klyftpotatis o sås o sallad blir perfekt!

Sov så gott där ute .. Var lyckliga för att ni har nånstans att sova och förhoppningsvis nått varmt ställe !!

Krabbelurer ??

Av Aziza - 25 september 2014 09:18

Som rubriken lyder.. Såå trött .. Började skriva på detta inlägg vid 07 .. Har nu lyckats bli klar med frukost och städ.. Mellersta sonen ska iväg på exkursion på båt under deras no lektion.. Blev ett galet stressmoment för jag trodde att hans stövlar låg i garderoben .. BUT NOT OFCOURSE!
#stress och #stress ner i källaren i bara morgonrock och leta.. Hittade dom upp igen och sonen fick med sig dom ;)
Jag fixar inte att sätta mig ner och softa efter morgonbestyren.. Blir så satans trött om jag stannar upp .. Vill inte känna att jag blir trött så jag bara kör tills de är dags att sova.. Vet inte om detta är nått #adhd aktigt symptom.. Att man är rädd att stanna upp och ta en paus för då sköljer tröttheten över en och man blir total låg och trött o seg.. No no no!! I dont like that!

Ska bli klar nu för utgång med dottern för min klient avboka imorse.. Synd! Hade gärna kommit hemifrån lite då jag kommer vara själv till helgen.

Inget att göra..

Önskar er andra en soft dag utan massa go!

Ovido - Quiz & Flashcards