Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Barn rånar barn och längtan till grillning

Av Aziza - 14 maj 2015 12:50

Haft en intensiv morgon med min dotter som vakna 06! De var inte särskilt kul då hennes nätter är mer vakna än sovandes. Iallafall innan 10 hade vi hunnit frukost,dammsugning och dammat och vikt tvätten. Klätt på oss och iväg mot mormor på promenix.
Vi gick upp för att hämta bilen så vi kunde fixa lite praktiska saker som att ladda busskorten och ta en tur förbi ett radhus som jag hoppas att vi får titta på i nästa vecka! Snälla håll tummarna för oss, vantrivs så i detta ghetto och jag känner att de är omöjligt att slappna av när ens barn går ut.
För cirka en månad sen rånades min 12 åring utav några 15-17 åringar på moped..
De tog hans Jacka Tröja och mobil .. Jävla smuts ungar! Stjärnskottet till rånare la senare ut en bild på sig själv nöjd pose med min sons Hugo boss tröja och " Peak" jacka.
På Facebook la han upp detta..
Tog mindre än 24 timmar så hade vi fått tillbaka mobilen men fortfarande väntar vi på kläderna som ligger hos polisen.

Värsta av allt är att denna jubel idiot bor på vår gård, har balkong mitt emot vår :/ hoppas verkligen att vi får komma härifrån.

För 2 veckor sen misshandlades min sons vän och han och min son blev rånade på sina väskor o pengar när vi hade tivoli i stan.. Vi var bara ett kvarter ifrån när det hände.. Ville ju ge dom lite frihet de blir ändå 13 nu liksom. Men nä då kommer några skit ungar och hoppar på en person och tar deras saker, tur var att vi ringde polis och vi vuxna hitta dom först och kunde ta dom och skälla ut dom så dom skakade men ändå..
Vart fan är deras föräldrar? Undrar dom inte när ungarna kommer med nya saker?

Tänk om fler föräldrar tog sitt ansvar ..

Ska sova lite med min dotter nu och sen blir det förhoppningsvis grill hos min kära mor ????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Skapa flashcards