Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Godmorgon världen!!

Av Aziza - 24 september 2014 07:45

Blev nyss väckt utav mannen som undra hur han ska lägga in tvätt och starta maskinerna.. Lämnade instruktioner .. Inte lönt att somna om då lillan kommer vakna närsomhelst ..
Vi har varit uppe 5 ggr inatt .. Mat och gnäll om vartannat.. Hoppas att det sker något magiskt när hon blir 2 som att sova en hel natt tex?

Har kommit till insikt att det inte är någon ide att försöka gå ner i vikt då jag lider utav rejäl sömnbrist och mitt stresshormon är säkert skyhögt.. Dragit in på massa och oftast är jag ute och går med min tjej flera timmar om dagen... För jag står inte ut att vara hemma..
Trots 2-5 timmars långa promenader varje dag sker de ändå inget på vågen.. Den enda gången de hände något på vågen .. Var när jag körde #lchf i april-maj men de är kostsamt.. Känner att jag behöver mitt socker för att bli lite pigg och gladare..
Samtidigt kombon #adhd och socker är inge vidare.. Men måste tänka på min omgivning också .. För är jag irriterad osv blir DOM ALLA LIKADANA!

Köpte även ett gymkort i början utav månaden men blev förkyld veckan efter så det blev ingen hit tyvärr.. Fortfarande förkyld så jag bör ju inte träna.. Önskar att mitt liv som #tjockis bara kunde sättas på paus och ta slut!
Vantrivs grymt mycket med dessa 17 kilo extra som jag bär runt.. Det är så sjukt att tidigare tyckte man att man var mullig hahaha ... Jag hade helt fel.. Var superfin och hade en normal kropp men denna tiden efter lillan fötts med sjukdomar och inläggningar på sjukhus med henne och hennes operation som 5 månaders på neuro kirurgen och sen hennes reflux och mat problem har totalt satt min kropp ur balans.. Mat problemet kvarstår hon äter knappt nått annat än Yoggi o välling.. Nått smörgåsrån .. Men inget mer:(
Min förhoppning ligger till att en ev förskoleplats leder till att hon börjar äta:( Hon har nån slags överkänslighet i munnen som bidrar till att hon ratar maten.. Tro mig.. FÖRSÖKT MED ALLT!!
#matvägran #matproblem delux!

Frustrerad blir man milt sagt..
Ska klä på mig nu och stiga upp mot tvättstugan och vinka av de stora kidsen som ska till skolan.. Ska häva i mig massssssa #kaffe

See Ya!

 
 
pia-charlotte

pia-charlotte

25 september 2014 15:55

Det är trist att läsa du vantrivs. 17 kilo, jo men du, vart har du ifrån att det just är 17 kilo ? Kanske det ställe du sett det är aldeles för lågt för dig - man ska jo trvis, kanske det är hälften eller lite mer.

Nu kommer vintern så är det bra att ha lite fett på kroppen ska du se, så kan man jo ta itu med det på ett annat tidspunkt.

Jag hoppas när Ayla ser andra barn äta vanlig mat, så kommer hon göra det samma. Och jag tror inte hon är total uttröttat på kvällen därför dom många wake-ups, liksom hon kanske också är hungrig faktisk.

http://www.pia-charlotte.com

Aziza

25 september 2014 22:04

Mm hoppas på att dagis blir en lösning på många sätt ???? Jag räknar de 17 kilo som jag vägde innan jag blev gravid med Ayla.. Hoppas på att det ändras när de blir andra vanor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Ovido - Quiz & Flashcards