Alla inlägg den 24 september 2014

Av Aziza - 24 september 2014 21:48

Hatar mitt velande.. Fram o tillbaka .. Ångrar mig i sista sekund..
Verkligen nått jag skulle vilja jobba med att förändra detta. Tror att problemet ligger i min impuls styrda diagnos haha.. Svarar ja innan jag ens tänkt en sekund.. Sen blir det liksom Oops. Jobbigt läge oftast!

Man blir aldrig fulländad hur gärna man än vill.. Någonstans måste man också finna en viss acceptans för sig själv!

Vi var ju ute en tur innan idag och lillan gick runt själv en del.. Hon plockade löv till mig o jag sa tack tack ? Hon plocka på .. Tog såklart med dom hem. Efter middagen köpte jag kort och kuvert o skrev en text till farmor och skickade löven till Stockholm! Jag vet att hon kommer att ta tillvara på dom som lilla Ayla har plockat!

????

Imorgon ska jag iväg och träffa tjejen som jag är kontaktperson för, ska bli trevligt.. Att göra skillnad och att finnas för någon annan. Älskar att kunna ge utav mig själv.
Jag brukar skratta och säga till henne att jag behöver henne lika mycket som hon behöver mig ? Annars kukkelurar jag bara hemma med familjen. Har inte riktigt ork med annat.. Jag är ju en social varelse men jag orkar inte just nu i denna perioden utav livet. Så mycket som tar min energi. Men hoppas på att det ska ge frukt så småningom ?? Så att jag orkar ta tag i mitt sociala liv. Nu ska jag få mitt arbete med husintag att fungera, så fort lillan kommer in på dagis ska jag registrera mitt företag ? Börja betala skatt.. Nice!
Imorgon är det också dags för min äldste son att fara på sin praktik som lastbilschaffis :) Han pluggar ju transport! Verkligen ett bra val och möjlighet till arbete när han slutar skolan. Plus gratis körkort till bil lastbil ASBRA!

Av Aziza - 24 september 2014 10:49

Just det .. Idag släpps #kenring s bok!! Missa inte den!! Bra julklapp till tonårssonen och nått bra att läsa i höst!!
Finns på #akademibokhandeln

Finns även på #adlibris

Av Aziza - 24 september 2014 10:45

Tvätten klar för denna vecka Check! Avtal skickade och nu dusch och iväg ut med lillan?? Mannen drar på lördag med mellersta så jag blir ensam vilket oxå är skönt plus att de blir ett tillskott i kassan! Som verkligen behövs!!
Hit the shower!!

Älskling myser med katten ??????

Av Aziza - 24 september 2014 07:45

Blev nyss väckt utav mannen som undra hur han ska lägga in tvätt och starta maskinerna.. Lämnade instruktioner .. Inte lönt att somna om då lillan kommer vakna närsomhelst ..
Vi har varit uppe 5 ggr inatt .. Mat och gnäll om vartannat.. Hoppas att det sker något magiskt när hon blir 2 som att sova en hel natt tex?

Har kommit till insikt att det inte är någon ide att försöka gå ner i vikt då jag lider utav rejäl sömnbrist och mitt stresshormon är säkert skyhögt.. Dragit in på massa och oftast är jag ute och går med min tjej flera timmar om dagen... För jag står inte ut att vara hemma..
Trots 2-5 timmars långa promenader varje dag sker de ändå inget på vågen.. Den enda gången de hände något på vågen .. Var när jag körde #lchf i april-maj men de är kostsamt.. Känner att jag behöver mitt socker för att bli lite pigg och gladare..
Samtidigt kombon #adhd och socker är inge vidare.. Men måste tänka på min omgivning också .. För är jag irriterad osv blir DOM ALLA LIKADANA!

Köpte även ett gymkort i början utav månaden men blev förkyld veckan efter så det blev ingen hit tyvärr.. Fortfarande förkyld så jag bör ju inte träna.. Önskar att mitt liv som #tjockis bara kunde sättas på paus och ta slut!
Vantrivs grymt mycket med dessa 17 kilo extra som jag bär runt.. Det är så sjukt att tidigare tyckte man att man var mullig hahaha ... Jag hade helt fel.. Var superfin och hade en normal kropp men denna tiden efter lillan fötts med sjukdomar och inläggningar på sjukhus med henne och hennes operation som 5 månaders på neuro kirurgen och sen hennes reflux och mat problem har totalt satt min kropp ur balans.. Mat problemet kvarstår hon äter knappt nått annat än Yoggi o välling.. Nått smörgåsrån .. Men inget mer:(
Min förhoppning ligger till att en ev förskoleplats leder till att hon börjar äta:( Hon har nån slags överkänslighet i munnen som bidrar till att hon ratar maten.. Tro mig.. FÖRSÖKT MED ALLT!!
#matvägran #matproblem delux!

Frustrerad blir man milt sagt..
Ska klä på mig nu och stiga upp mot tvättstugan och vinka av de stora kidsen som ska till skolan.. Ska häva i mig massssssa #kaffe

See Ya!

Ovido - Quiz & Flashcards