Direktlänk till inlägg 3 oktober 2014

Booom!! Tips emottages!

Av Aziza - 3 oktober 2014 23:01

Hemma at last.. Varit iväg och träffat 2 husägare och fått in 2 avtal :) Skönt att allt gick vägen, men trött är man.. Att komma hem 21.30 är ingen hit! Men jobb är jobb!
Försökte natta Ayla när jag kom hem men hon totalvägra så nu prövar jag att lägga henne igen:/ Så jobbigt! Undra hur länge hon har sovit idag? Eller om det är dags att sluta sova middag?

Hon är ju inte 2 år förrän 13/12 och sover ju inga hela nätter någonsin., ska snart ta o be sjukvården om hjälp.. Deras råd tidigare är väl mest att sluta ge henne flaska på natten men hon blir helt galen o denna mamman är för trött för att orka de andra dagarna efter hon bråkar på nätterna .. Lättare om jag var ensam med henne o ingen mer familj kunde vi levt nån vecka på hennes sätt o bråkat på nätterna o tagit igen de på dagarna:/

Vill SOVA??!!! Orkar alltså inte hålla på mer snart..

Tror seriöst att hon är hyperaktiv .. Vill absolut inte sätta diagnoser men aboooooow.. Its crazy! Ser tillbaka på min sons uppväxt han sov också dåligt .. Äsch orkar inte ... Huvudvärk från helvete.. Nån med råd ??

Pls share

#vaknätter #sömnbrist #småbarn

 
 
pia-charlotte

pia-charlotte

4 oktober 2014 08:27

Jag är så glad på dina vägnar, att du fixade två hus igår. Ett stort grattis från mig. Vanligt kan jag ta 3 in om dagen, men det är jo också från 10 på morgonen kanske och fram, detta var sent, men den lå jo klar till dig, och det är sällan man har sån tur, likaväl också om sommaren är det jo inte mörkt så tidigt som nu.

Bra gjort Hoppas du lyckades med fotandet också. Budget får vi göra tillsammans tror jag.

Det med Ayla det är jo något återkommande hela tiden. Mitt råd vill vara att hon inte ska ha chansen för att sova på dagen, hon ska köras trött, många bilder ligger hon på gulvet, hon ska gå runt, sitta vid ett bord och leka - ingen chans för att vila kroppen. Men Arash får jo ta sin del av tårtan också - så ni skiftas ev till att sova med henne, eller allra bäst att hon sover i ett eget rum med stängd dörr. Lite ljus kan jo vara tänd - man har jo idag dimma ner eller upp ljuset.

Det är er som vuxna - jag menar dig :) som bestämmer hur det ska vara, som det är idag ligger du omedvetet och lyssnar på oljud och stiger upp ger henne något dricka eller mat - hon ska äta på era tider och dricka likaså - inte om natten - vad med pott träning så blöjan kan åka, Signe var sen - men det behöver Ayla jo inte vara.

Men ni får delas om tjänsterna, Arash gör jo ingenting och det är jo lika mycket hans, som ditt barn. Helt ensa, du tar på dig plikter som du kan undvika vid att bo ensam - bra tänkt. Det är vägen, ni som familj ska dela upp tjänsterna 50 50 - så ska det vara och hoppas du får ordning på det.

Men grattar dig igen för hus kapen igår.

http://www.pia-charlotte.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Ovido - Quiz & Flashcards