Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Aziza - 6 oktober 2014 21:29

Det känns verkligen som en sån där stereotyp Ala Svensson kväll.. Mannen kom ju hem vid 16.30 vi åt middag allihop sen såg vi ett avsnitt utav vår serie och åt lite god knäckig äppelpaj med vaniljsås :) Nytt recept! Vart uppskattat men jag föredrar min enkla egna gått i arvs recept ;) hahaha!!

Aylas bajs propp släppte lite vid 19 kom ut en boll och nyss kom det lite mer mjukt.. Så hemskt att hon ska behöva ha det så här :( Måste få i henne mer movicol för att mjuka upp hennes avföring.
Hoppas att de blir bättre imorgon iallafall <3

Fick duschat efter de och gick med morgonrock.. Mycket mycket länge sen.. Passade på att bada Ayla efter o hon la sig på rygg i vattnet o sparkade loss och gjorde ett rejält KAOZ !!

Lite ostmackor och oboy fick avsluta kvällen :) Nu dags att sova imorgon blir det att ta tag i en del samtal och det blir Köttfärsås och nån pasta till middag .. Nästan för enkelt! Finns stor risk att jag blir uttråkad!
Mannen fick ett event jobb i Dk på fredag perfekt.. Vi behöver varje varje krona! Han hade i övrigt en bra dag och verkar nöjd med sitt val!

Godnatt ?

Knäckig äppelpaj med vaniljsås

Av Aziza - 6 oktober 2014 13:13

Hemkomna efter en tur ute med vagnen och Ayla fick springa runt :) Nöjd tjej som fick va runt tills hon själv gick till vagnen. Väl hemma åt jag Pad Thai resterna :) Gott idag igen.. Blev ingen Lchf start ska vänta lite..
Fick ett mail från en god vän idag som värmde mitt hjärta , alltid trevligt att någon tänker på en. Ayla sover och jag ska försöka göra desamma :)

Medan kalopsen puttrar på!

Utedag ?

Av Aziza - 6 oktober 2014 08:46

Ny vecka och en helt ny rutin!
Äntligen har mannen påbörjat sitt och vi får tid ifrån varandra på dagarna.
Sömnen var som vanligt.. Men vår morgon är annorlunda ;) Jag har inte börjat städa än...jag och Ayla och min yngsta son har ätit frukost och han har kommit iväg till skolan.
Så nu är det Musses klubbhus på Disney jounior kanalen och jag ska strax bädda. Ska även ringa Aylas läkare så de skriver ut mer movicol då hennes bajsande är trögt .. Går inte utan. Så synd om henne när hon är så rädd för att bajsa o de gör så ont.
Så man kan inte missa en dag utan denna medicin.

Min stora son börjar 10.30 perfekt på måndagar att dom gör så .. Bra för trötta tonåringar!

Vi hörs lite senare!

Det står kalops till middag idag!

Godmorgon Ayla !!

Ovido - Quiz & Flashcards