Direktlänk till inlägg 4 oktober 2014

Lördag kväll!

Av Aziza - 4 oktober 2014 21:59

Dags att säga godnatt! Lillan somna nyss och jag är på G! Körde ett tvättpass vid 18 skönt .. Fast hade min mamma fått säga nått hade de varit galet gjort utav mig. Men jag vill få saker gjort vilket kommer att bli min död säkerligen!!
Undra hur #adhd i medelåldern mår i sina kroppar ?? Måste rent spontant vara sliten delux!
Käkade lite godis ikväll och vår middag blev Slottsstek :P grymt gott med massa sås och smak utav ansjovis o ättika .. Låter skumt men var himmelskt! Jag älskar ju att laga mat!
Imorgon ska jag laga den himla goda thailändska rätten #padthai gör med kyckling imorgon !' Kan även göras med räkor tex.. Himla gott är det!

Sov så gott.. Imorgon är sista dagen hemma för gubben sen blir de 8-16 dagar för honom.. Påminn mig om att jag längtat efter detta sen i maj 2013... ;) Om jag skulle klaga;)
Äntligen ska jag få leva lite normalt! Enligt mig..

Kram o må väl

Thats how we handle things !!

 
 
pia-charlotte

pia-charlotte

5 oktober 2014 08:34

Tvätten ku du säkert ha väntat med, men såsen låter god - simma lugnt för det är faktisk korrekt, man kan dö av att jobba häcken av sig. Om det hade varit nödvändigt ku du ha skickat ner Arash eller Alex, lära dom att hanterar tvättmaskinen.

adhd i vuxna livet - kolla många programledare i TVn så ser du dom.

http://www.pia-charlotte.com

Aziza

5 oktober 2014 08:55

:) Alex kan hantera maskinerna o Arash oxå men att hänga slätt osv existerar inte så därför får han inte göra det. Han gick ut med Ayla istället när jag började tvätta!!

 
pia-charlotte

pia-charlotte

5 oktober 2014 09:24

Varför ska saker hänga slätt ? Förr i tiden tyckte jag om att stryka kläder, lakan osv. - men har lagd av, det är jo total onödigt.

http://www.pia-charlotte.com

Aziza

5 oktober 2014 16:22

Men kläderna blir skrynkliga i lådorna de fungerar ej..

 
pia-charlotte

pia-charlotte

5 oktober 2014 20:11

Nåååå, det blir dom jo såfort dom kommer på kroppen :)

Super att du får lite privatliv nu mellan 8-16 hur lång tid ska det stå på och vad ska A göra ?

http://www.pia-charlotte.com

Aziza

5 oktober 2014 20:25

Han ska jobba som extra resurs i årskurserna 7-9 på en skola där 99% är invandrar bakgrund och han ska hjälpa till med dom som är på fel spår och som har svårt att följa regler o använda sig utav sina egna erfarenheter. Försöka hjälpa kidsen att komma på rätt bana och vara ett stöd för lärarna under lektionerna för ordnings skull. Han börjar 7.45 med ett möte för just dessa årskurser pga av nått dåligt har skett som rektorn måste ta tag i och ville ha med honom direkt.
Tror att det kommer bli super!

 
pia-charlotte

pia-charlotte

6 oktober 2014 11:39

Det är jo inte klokt att 99% av barnen är invandrare på én skola, det ár inte integration. Hoppas det blir bra för Arash med jobbet.

http://www.pia-charlotte.com

Aziza

6 oktober 2014 13:09

Nä det är helt galet därför behöver dom massor utav hjälp! Hoppas också på det bästa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Ovido - Quiz & Flashcards