Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Matträning

Av Aziza - 29 januari 2014 22:51

Då har vi varit på dagvård med lilla tjejen idag .. Matträningen går framåt och Ayla äter numera yougurt till frukost och smakar på bröd :)
Får ju även i henne smakportioner med mat .. Idag var de resterna från kalopsen! Ska mixa de lite mer så kanske hon äter mer .. Råd från sjukhuset!

Annars var de lite jobbigt o få Ayla att hålla ut där idag.. Hon gnällde o bråka så fort vi satt still så bar runt henne på avdelningen tills 11 en timme nästan tills de var dags för lunch och kompletterande välling så hon fick sova.

Tyvärr har Ayla fortfarande rutiner som en nyfödd typ vaknar var 3 timme max på natten o gnäller o gråter tills hon får flaskan. Då jag lider utav denna hemska sömnbrist så känner jag med allt runt oss att just nu är de inte läge att tjafsa om natt maten heller. För jag ska orka vara mamma till mina 2 andra barn också ju!

Fick ett jobbigt samtal på eftermiddagen ang min äldste son vilket kommer ge oss ännu mer börda just nu.. Vi har dock vetat om sen innan jul att detta samtal skulle komma o idag kom det. Bara ber till Gud att den stora förändring han gjort förra året syns nu :/ Tufft med allt fan!

Imorgon är det dags för återkoppling på mellersta sonens skola då de varit mycket problem där den senaste tiden, fast nu har de äntligen fått in en specialpedagog som verkligen förstår sig på denna adhd problematik och hans nya mentor ser hans positiva sidor så hoppas på ett gott möte imorgon och att de även känns bra för min son <3 <3
Vi har tillsammans med skolan infört ett nytt belöningssystem som även de ser ut att fungera bättre än tidigare.

Hoppas att de blir en bra termin, har inte riktigt viljat säga till skolan att han kommit in på den skolan som han är intagen på.. Men jag vill hans bästa och hoppas att just lyfta ur honom från den miljön där kommer bli bra plus att de är närmare och han slipper så tidiga morgnar.

De har snöat massor idag och fortfarande håller de på.. Tänkte att kanske vi skulle ha en pulka ändå.. Tål att tänkas på då de blir plusgrader i helgen:)

Mamma har det bra i Turkland och hennes katt och hem har det bra!

Ska försöka sova om Ayla oxå vill sova.. Klockan är nästan 23 ...

Hur gör ni med era 13 månaders...?????
När sover dom middag?

Ayla somna 15 idag för vi hade sån kaos med borrar och tel samtal o vår pilska katt..

Nu sitter hon här o pratar o river runt..

Jag är så trött efter föregående natt då både Ayla o mannen väckte mig på olika tider..


JOBBIGT!!!

Nu säger jag godnatt!! Möte imorgon.. O Bup på fredag med G

Här leker vi!!

 
 
Ingen bild

pia-charlotte

2 februari 2014 19:35

Bra att läsa det går framåt med maten till Ayla, lite trist att hon har svårt med det att sova om natten.

Shit med Alex - det är nog viktigt att han hålls i en mycket kort lina ett tag - oavsett vad det är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Ovido - Quiz & Flashcards