Alla inlägg under september 2013

Av Aziza - 28 september 2013 20:39

På vissa sätt ser dagarna likadana ut, fast helgen slipper man läkarbesök och skolmöten samt stressiga morgnar!

Just nu vill jag ha helg.. Att min lilla tjej ska somna.. Hon har missat en sovning och vi har nu hållit på sen 19 o lägga henne ... But no no... Storebror leker lite med henne .. Så då passar jag på o blogga ;)

Avnjuter min daim och hoppas på att lillan snart vill sova :)

Ah just det... Har betalt medlemsavgiften till statist.se som min mellersta vill vara med på:) riktigt kul!! Skulle vilja anmäla Ayla också.. Ska tänka lite på det;)

Beställde en riktigt fin jacka åt honom idag på stadium och mössa :)

11 åringens outfit :)

Av Aziza - 28 september 2013 12:17

Energi i olika förpackningar... Dessa är från Lidl:) massa sött då de väcker min hjärna :)

Banan yoghurt med choklad flingor!!

Av Aziza - 28 september 2013 11:31

Någon vill inte somna.. Men hoppas på det ändå för går vi ut sover hon så liten stund i vagnen att det sabbar dagen:/
Hoppas hoppas***
Känns som om jag med skulle kunna somna men vågar inte får då blir jag så himla seg och trött i huvudet..
Vissa kan sova mitt på dagen o bli pigga.. Jag blir totalt DÖD! Så himla jobbigt! Mannen tyckte att jag skulle skippa o laga mat och istället beställa hem Kina från vårt favvo ställe.. Skulle vara fett gott!!
Får se hur de blir....

Köpte massa köttfärs billigt igår och fryspåsarna var slut hemma.. Så kanske en ide o gå ner o köpa påsarna så jag vaknar till liv av den friska luften?!

Ah får nog bli så!

Av Aziza - 28 september 2013 10:03

Full rulle.. Ayla har vaknat typ varje timme och bara gnäller :( så jobbigt:( så trött!!! Men men.. Har börjat blanda i lite välling i hennes ersättning.. Hoppas de ska göra henne lite mättare..

Annars har jag o G ätit frukost och jag har förberett vatten till termos o allt som ska göras!!
Bäddat!
Diskat
Dricker min kaffe och ska ta en dusch:)
Klä mig o kolla på skor på nätet.. Familjen envisas om att jag måste kosta på mig ett par höst stövlar för Timberland stövlarna eller höga snöskor är för varma just nu.. Jag tycker dock att mina röda gummistövlar funkar utmärkt :) hahaha
Fast mannen hatar dem;) hahaha
Dax o fortsätta!!!

Av Aziza - 27 september 2013 22:28

Hon börjar redan gnälla:@ åh jag orkar inte ... Vill sova!!! Får ta henne till min säng antagligen o bli sparkad hela natten.. Undrar vad som är fel.. Alla nätter samma sak varje timme:/ varför liksom?

Av Aziza - 27 september 2013 22:23

Ayla somna för en 40 min sen och jag lägger mig nu... Storebror kom hem i tid så han spelar lite GTA 5 med lillebror :) Sen kommer lilleman o sover hos mig o syster så pappa får G säng så han kan sova lite imorgon.. Blir eventuellt en runda till mamma med vagnen och hälsa på :)
Nu säger jag godnatt och beger mig till drömmarnas land.. Alltid massa action där.. Får se vad som bjuds inatt hahaha!!!

Sov gott alla fina där ute !!!!

Ayla :)

Av Aziza - 27 september 2013 21:29

Mys med min son och bebis :)
Pappa är och jobbar så Sonen har fixat myset!! Duktig kille :)
Hoppas att Ayla kommer i säng snart.. Har provat 3 ggr ... Låter hon se på youtube o sina tubbies:)

Av Aziza - 27 september 2013 16:56

Åh Gud så god middagen blev :)
Potatisgratängen mums!!! O Kasslern oh My!! Riktigt lyckat! O något jag inte ätit på mycket länge. Lägger upp en bild på det såklart;)

Just nu har jag mat koma till max vilket betyder att jag måste sitta lite.. Händer inte ofta, men nu e jag full!
Så fort jag tagit mig ur denna koma ( nån minut) ska jag ner och skicka iväg 2 paket en med Lamaze leksaker och en med en fin väggdekal :) Har en grupp på Facebook där jag säljer lite smått o gott till ett litet pris :)
O Lamaze leksakerna är kap!!
Så på måndag har dessa 2 kunder sina saker.. Väntar på 2 fel leveranser som de skicka ut fel färg och fel strl på skon!

Börjar tappa mitt tålamod:/
Hoppas att dom kommer nästa vecka..
Tålmodiga fina mammor som väntar <3
Ayla sover middag just nu... Sen 50 min tillbaka.. Underbart o få lite lugn och ro!
Just de ja.. De är ju fredag så ikväll blir de godis fast med läsk o de sker inte varje dag som godiset!!! Jag inbillar mig att mikro popcorn är nyttigare än chips:0 Har smörsmak hemma.. De är så gott!!! Varma Mmmm!!!

Om ni tycker att jag hoppas mycket i mina inlägg så är det inte jag utan min adhd;)
Var ju på Bup med sonen innan idag och han hade växt 4 cm sen juni' :) inte konstigt han har växtvärk.

Dock känner jag mig lite orolig för honom då jag läst att det finns dom som får biverkningar som självmordstankar :( nu har min son ätit Strattera i ett år och det har fungerat väldigt bra, men senaste tiden tycker jag att han har blivit lite tyst utav sig.. Vi pratade om det idag.. Hur han mår o så.. Men han säger att de är bra.. Men hur i hela friden tar man reda på om ens barn har jobbiga tankar?
Hur?
Försöker ge honom lite extra uppmärksamhet och har sagt till honom att han kan alltid prata med mig om allt och när han vill <3

Hoppas att han kan vända sig till mig.. Skulle ju vara fruktansvärt om han bär massa tunga saker själv..

Kanske jag bara nojjar för mycket.. Eventuellt behövs hans dos justeras så han kan fokusera bättre .. Försämrats lite..

Som mamma är man jämt orolig för sitt barn <3

Ni som har erfarenhet utav Strattera berätta gärna :)

Kram på er..

Kassler florentine med potatisgratäng

Ovido - Quiz & Flashcards