Alla inlägg under september 2013

Av Aziza - 27 september 2013 14:52

Mmm de var gott:)
Köpte en burk som får vara vår helgfrukost dryck! Som vi har Nutella på bordet på helgen ;) Det ska ju kännas att det är helg liksom:)

Eller hur gör ni? Annan mat ? Frukost?
**************

Snart hemåt och bli klar med mat och lasta in.. Jag gillar o handla men hatar o sätta in alla varor:) Fyndat Ariel idag 5 flaskor 99kr super bra!!! Innan jag stack iväg ut hann jag få mitt uppdrag i geografi 2 klar håller på med demografi faktiskt är det rätt intressant. Hör o häpna det lät väldigt bildande..

Åh just de köpte 5 st krukor med Ljung och 2 cyklamen o fina krukor till :)

Kommer bli fint:)

Mannen ska jobba som dörrvakt på en klubb i Danmark ikväll o kommer åka 19 .. O är hemma 04-05...

Så jag blir ensam ikväll tänkte att min 16 åring får vara hemma tidigare.. Orkar inte vara uppe till 23:/
Han får vara ute sent imorgon istället om mannen inte jobbar i Gbg på peacook!

Så nu åker jag hem med G o mamma:)

Av Aziza - 27 september 2013 12:48

Då får vi se om jag köper nått till min balkong eller utanför :)

Mot Plantagen sen storhandling!

Av Aziza - 27 september 2013 10:59

Kaffe i mitt system:) Nu strax dusch o sen till Bup med G :) Var en orolig natt och Ayla hann äta 5 flaskor!!! Idag ska vi prova att ge henne blandat med välling! Tycker fortfarande inte att Movalucol hjälper mot hennes avföring:/
Ger de en vecka till!

Kram o ses snart!!

Av Aziza - 27 september 2013 08:59

Kaffe i mitt system:) Nu strax dusch o sen till Bup med G :) Var en orolig natt och Ayla hann äta 5 flaskor!!! Idag ska vi prova att ge henne blandat med välling! Tycker fortfarande inte att Movalucol hjälper mot hennes avföring:/
Ger de en vecka till!

Kram o ses snart!!

Av Aziza - 26 september 2013 21:33

Så !!
Har lagt mig, mannen kom tidigare och G o hans kompis är lediga imorgon så ingen klocka ringer vid 06.30:) Skönt! Framöver kommer de bli så att mannen jobbar från 12-21 månd-fred tills han kommer in på sin utbildning.. Jag fortsätter plugga heltid på distans :0
De kommer att bli lite tufft men vi fixar det <3

Ayla ville inte sova sin andra gång idag för hon somna försent första gången, så de har varit full rulle sen 13.30 tills 20.15 när hon till slut somna efter hon legat och tjattrat i soffan <3 Killarna sitter o spelar data.. Storebror kommer säga till dem vid 23-23.30 o stänga ner och han vaknar själv imorgon. Så duktig han är!

Nu säger jag godnatt och vi ses imorgon<3

Kram till Er

Av Aziza - 26 september 2013 15:07

Dom är så mysiga i det barnprogrammet :) Ayla gillar dem också:) Har förberett maten ska bara steka lax och koka potatisen ;) G kompis ska sova över för dom har studiedag imorgon! Ska kanske skicka iväg dom till affären sen o köpa lite godis :) Mannen kommer efter 22-23 .. Då sover nog jag!

Har gått igenom våra mataffärernas reklam utskick:) Blir köttfärs från Coop .. O potatis från Maxi :) 5 kg/ 15kr
Även lite torsk från maxi!! Blöjor från kvantum på stan;) Coop hade dock mest som jag ville ha som vanligt!!

Ska planera matlistan och plugga lite sen när Ayla har nästa sovning. Om jag orkar men hoppas jag orkar så jag kan bli klar. Åh just de för medlemmar har dem just nu 20% rabatt på barnkläder online.. Så tänkte köpa G vinterjacka !! Han vill ha en svart Everest dunjacka:) så de blir bra pris på den. Måste utnyttja alla möjligheter och sänka kostnader. Sen den 10 oktober fyller han år så då ska vi handla en hel del:) Han bestämde sig att han inte vill ha kalas utan istället köra Go kart eller Segway får se vilket det blir:)

Måste planera för Aylas 1 års dag .. Fixa med lokal o ska vi ha de här eller uppe hos mannens familj:/ så svårt!!

Tips emotages.. Vad hade ni gjort om flest släkt bort en 40 mil ifrån? Hade ni bjudit dem ner eller haft kalas där uppe ?

Kram på Er

Av Aziza - 26 september 2013 14:57

Klar med mötet! Gick bra och var känsligt! Ayla somnade inte där och gjorde lite kaos så hoppas hon somnar en stund nu så jag kan njuta min färdig mat " fisk med mandel " .... Glömde visst o skicka iväg!!

Av Aziza - 26 september 2013 08:41

Snart är det dags för mötet med försäkringskassan ang vårdbidraget.. O mannen är iväg så hoppas att Ayla är lite lugn så jag får kunna prata... Stress o strax iväg!

Ovido - Quiz & Flashcards