Alla inlägg den 16 december 2013

Av Aziza - 16 december 2013 20:28

Varit så mycket sen sist .. Farmor kom i torsdags och i fredags var det Fredagen den 13 Alltså min Prinsessas 1 års dag och Lucia tåg på sonens skola <3
Var väldigt mycket blandade känslor för mig .. Känns som ett stort delmål att vi nått 1 år !! De betyder mycket då året har varit fyllt med ångest och oro men självklart även glädje.

Barnen sjöng vackert och jag, farmor och mormor och barnens kusin vi åkte till Ikea efter och fikade.. Farmor shoppa o så även mormor !! Jag köpte nått litet bara.. Var så mycket gnäll på Ayla att jag egentligen bara ville få henne o sova .. Fast hade ingen vagn med :(
Väl hemma la jag henne o påbörjade maten.. Vår plan var att öppna presenter efter maten, men så blev det inte.. Blev barnakut före middagen för Ayla hade så fruktansvärt ont när hon bajsa.. O visst var hon förstoppad.. Så det blev lavemang och massa bajs sen :( Hon bara grät o grät.. Vilken födelsedag. När vi väl kom hem med en trött tjej gjorde vi klart middagen o sen öppning utav presenter .. Men Ayla orka inte med att öppna allt..

Helt slut efter den dagen..

Vakna lördag morgon full rulle och kalas plus att vi firade farmor på morgonen <3 Som fyllde år den 14 dec :)

Hon blev glad och överraskad..

Kalaset var lyckat och allt smaka gott fina gåvor och fina människor <3

Tacksam för att allt gick så bra:) <3 O all hjälp från mamma och svärmor och son o man!

Efter kalaset såg vi Livet Delux .. Men saknade text när de prata spanska osv.. Men vi ser den med text en annan dag!

På söndagen den 15 dec åkte farmor och kusin hem och vi hade över familjen brorsor med barn o fru och mamma och pepparkaksbak och middag..

Alla baka och Ayla fick några till paket och jag och mannen en fin låda dyr choklad :)

Efter detta.. Helt död!! Somna innan 21 och idag har jag slagit in resterande julklappar har nästan köpt allt på nätet :) så himla skönt att slippa trängas i affärer :) Passar mig och min pingla utmärkt! Beställde Aylas bilstol också.. Blir en Britax multi tech i lila nyans 2013 års bäst i test stol!!
Beställde även julklappar från Toys R Us .. O Nelly och Cdon. Com ..

Måste lösa mer.. Mannen har börjat sova i sovrummet igen vilket resulterat i att jag sover mer på nätterna :) Skönt!! Inte så mkt natt surfande!!

Har gjort sista matlistan för detta år som sträcker sig till söndag!! :D den 26 åker vi till Stockholm !!

Har skrivit upp vilket julgodis jag ska göra tänkte 4 olika sorter.. Från Rocky road till Kolor och brända mandlar :) Knäck :P

Nu har nog min prinsessa somnat så jag ska gå ner och ta en knäcke macka .. O invänta Alex och mannen som skulle iväg och fixa med nått hus..
Kanske dags imorgon för tvätt?

Ah får se..

Kram på er !!'

Till mig :)

As fina!!!

Ovido - Quiz & Flashcards