Alla inlägg under oktober 2014

Av Aziza - 9 oktober 2014 09:50

Idag känns det att jag har sovit för lite.. Är på väg nu till min klient och sen blir det handling o matlagning idag står det Kålpudding till middag som är en riktug klassiker :P

Känner så mycket för barnen på skolan där mannen jobbar..
På fritids där får man bara ett knäckebröd med antingen kaviar eller mjukost o ett glas oboy till mellis..
Hur fan kan det få vara så här?
#barn måste få äta tills dom är mätta väl?
Fast inte i skolan #hungrig är det som gäller.. Skollunchen är också under all kritik.. Fy inte konstigt att barnen är hyper och jobbiga när maten i skolan är inte ens nått som de vuxna vill äta o dom säger det också och sen inget ordentligt mellanmål..

Vill kolla upp om det finns frivilliga som vill hjälpa till att nån skänker bröd och yoghurt o flingor o frukt till fritids!!??

#frivilliga tex äldre tanter som vill baka där en gång i veckan o frysa in ..

Hjärnan spinner..

Av Aziza - 8 oktober 2014 22:09

Ja det är jag sannerligen vissa dagar.. Får tydligt erkänna att jag känner mina gränser och vad min hjärna orkar med utan att min omgivning ska förpestas..
Var helt galet utav mig att sätta mig före middagen och jobba med mina husbeskrivningar för det första jag hann ju lite grann men efteråt var jag ingen trevlig mamma.. Trött huvudvärk osv!
Detta får jag köra tidigare .. Förmiddag eller vid lunchtid så jag hinner samla mig innan barnen trillar in.. Måste tillägga att lillan är hemma ALLTID! Innan hade jag bara kört på och varit en damp mamma med kort stubin men Dom Och Jag förtjänar mer än så! Detta är dock något jag nog kan korrigera med medicin tror jag efter att jag träffat min läkare i nästa vecka :)

Imorgon är det dags att träffa min klient.. Det tar oxå väldigt mycket energi tur jag börjat småskaligt!
Ska iallafall bli kul. Efter det blir de lite handling och hem och fixa med mat o födelsedags gott till fredagen :) Sonen har önskat kladdkaka till frukost ?8) Såååå gott!!
#lchf start blir det i nästa vecka ;) Sen är det inga födelsedagar på ett tag här hemma hos oss..

Ska sova nu

Godnatt folket

Tackar kära försäkringskassan för att dom tog min diagnos och min situation på allvar så jag fick min sjukersättning !!

Thank you Lord

Av Aziza - 8 oktober 2014 13:43

Fick lite i brevlådan nyss!!

Tack #findus :) Nu kan jag testa en till 8)

Lite från #vanish
Det tackar vi för 8)

Av Aziza - 8 oktober 2014 13:40

Idag vakna vi och vart snabba med att fixa oss innan vattnet stängdes av;) Sen blev det utgång till lilla skogen och gunga och sen vandra vandra för lilla Ayla. Hon träffade en pojke som hon bara stod och tittade på.. Hur länge som helst.. Tills hon vågade ta hans leksaker och han blev vansinnig .. Men Ayla lämnade dom när han kom och tog dom.. Sen strosa hon vidare och han efter henne och kallade henne för " flickisen" :) men Ayla brydde sig knappt.. Hon var som Ferdinand upptagen med att dofta på sina blommor och plocka löv och kastanjeskal :) väl hemma blev de slotttsteks rester och paj ;)
Lade Ayla för vila och satte igång vid datan och gick igenom bilder och handlade mat på Mathem och BLÖJOR!! Hade 500kr presentkort så nu när de lyser tomt i kassan är det hög tid att nyttja den plus att hennes blöjor är slut imorgon ;)
Nu blir det att förbereda " flygande Jakob " till middag och när Ayla vaknar ta fram min kabel till datan så jag ev kan fortsätta jobba :)

Må väl!

Av Aziza - 7 oktober 2014 21:10

Varit en rätt bra kväll, lite tv och mat o äppelpajs rester med vaniljsås från igår ;) Najs! Medicin är beställd åt Ayla och hennes mage fungerar nu efter att bollen kom ut igår.
Vi har haft en väldigt grå dag ute idag.. Starka vindar som gjorde att vi inte var ute lika länge som vi brukar men däremot efter middagsvilan fick Ayla vara ute o gå runt på vår gård. Perfekt inhägnat och hon får gå runt utan att vi måste ha med vagnen.
Lättare för mig att bara ha koll på henne, vagnen o hon går runt e svårt folk snor ju så snabbt och hon är så liten o bara drar iväg .. Det var ett bra alternativ :)
Känns skönt att få vara ensam igen.. Gud vad jag har behövt detta.
Imorgon blir det lite bök då dom stänger av vattnet för 4 ggr på mindre än en vecka och imorgon ska de vara avstängt från 9-16 :0 lite för mycket tycker jag!

Blir upp och förbereda massa vatten flaskor och hinkar ;)

Ser massa nytt på tv om Ebola som nu nått Spanien .. Det är lite skrämmande faktiskt.. Hoppas att dom finner någon medicin eller dylikt för att bromsa dess framfart.
Undrar om det är ett planterat virus? Alltså utvecklats för att sprida och ta död på folk :/

Jag har tyvärr inte större förhoppningar om mänskligheten och dess makthavare är kapabla till det mesta!

Hoppas på att Ayla vill sova snart just nu vandrar hon runt i sin säng..

Sov så gott därute!

Ännu en gång är jag tacksam att mamma kan hjälpa oss ekonomiskt när kontot idag visar 64kr ..

Dock kommer de in pengar men event pengarna är försenade i 3 veckor ..

Tufft som vanligt!

Av Aziza - 7 oktober 2014 12:41

Fått hem att bli testpilot för #lambidelux nya stjärnskott!
Lyxigt tjockt papper tycker jag, använder annars alltid billiga så detta blir najs!

På vår promenad hämtade jag även hem ett test utav Findus nya upplevelse! Denna smakade faboulos! Jag är annars väldigt kritisk till färdiga frysta rätter .. Bilden brukar lura en rejält men denna var väldigt god och man värmde först på pastan och ärtgremulatan sen värmde man på torskryggen!
La upp det på en tallrik och man kunde verkligen känna smakerna utav produktens ingredienser.
Så har man inte ett restaurang besök på G .. Köp hem denna värm och lägg upp och man blir tillfredställd i både mage och sinne !!
Findus har verkligen överträffat sig själva med denna !!

#findussmak #findus #torskrygg #testpilot #smartson

Pastan var mjuk och inte torr som de brukar bli.. Auberginen och sockerärtornas smaker var tydliga och ärtgremulatan var superb fisken med sitt ;) HIGH-FIVE

Av Aziza - 6 oktober 2014 21:29

Det känns verkligen som en sån där stereotyp Ala Svensson kväll.. Mannen kom ju hem vid 16.30 vi åt middag allihop sen såg vi ett avsnitt utav vår serie och åt lite god knäckig äppelpaj med vaniljsås :) Nytt recept! Vart uppskattat men jag föredrar min enkla egna gått i arvs recept ;) hahaha!!

Aylas bajs propp släppte lite vid 19 kom ut en boll och nyss kom det lite mer mjukt.. Så hemskt att hon ska behöva ha det så här :( Måste få i henne mer movicol för att mjuka upp hennes avföring.
Hoppas att de blir bättre imorgon iallafall <3

Fick duschat efter de och gick med morgonrock.. Mycket mycket länge sen.. Passade på att bada Ayla efter o hon la sig på rygg i vattnet o sparkade loss och gjorde ett rejält KAOZ !!

Lite ostmackor och oboy fick avsluta kvällen :) Nu dags att sova imorgon blir det att ta tag i en del samtal och det blir Köttfärsås och nån pasta till middag .. Nästan för enkelt! Finns stor risk att jag blir uttråkad!
Mannen fick ett event jobb i Dk på fredag perfekt.. Vi behöver varje varje krona! Han hade i övrigt en bra dag och verkar nöjd med sitt val!

Godnatt ?

Knäckig äppelpaj med vaniljsås

Av Aziza - 6 oktober 2014 13:13

Hemkomna efter en tur ute med vagnen och Ayla fick springa runt :) Nöjd tjej som fick va runt tills hon själv gick till vagnen. Väl hemma åt jag Pad Thai resterna :) Gott idag igen.. Blev ingen Lchf start ska vänta lite..
Fick ett mail från en god vän idag som värmde mitt hjärta , alltid trevligt att någon tänker på en. Ayla sover och jag ska försöka göra desamma :)

Medan kalopsen puttrar på!

Utedag ?

Ovido - Quiz & Flashcards