Alla inlägg under oktober 2014

Av Aziza - 6 oktober 2014 08:46

Ny vecka och en helt ny rutin!
Äntligen har mannen påbörjat sitt och vi får tid ifrån varandra på dagarna.
Sömnen var som vanligt.. Men vår morgon är annorlunda ;) Jag har inte börjat städa än...jag och Ayla och min yngsta son har ätit frukost och han har kommit iväg till skolan.
Så nu är det Musses klubbhus på Disney jounior kanalen och jag ska strax bädda. Ska även ringa Aylas läkare så de skriver ut mer movicol då hennes bajsande är trögt .. Går inte utan. Så synd om henne när hon är så rädd för att bajsa o de gör så ont.
Så man kan inte missa en dag utan denna medicin.

Min stora son börjar 10.30 perfekt på måndagar att dom gör så .. Bra för trötta tonåringar!

Vi hörs lite senare!

Det står kalops till middag idag!

Godmorgon Ayla !!

Av Aziza - 5 oktober 2014 16:31

Vart ute på en promenad vid ett vackert naturområde ihop med mamma. Precis brevid ligger en stor kyrkogård .. Jag brukar ju gå med min
Dotter på en kyrkogård bredvid oss.. Alltid fint och välvårdat så att se små barngravar vara helt misskötta med massor med ogräs gjorde verkligen ont i hjärtat :( Hur kan man inte vilja ha fint där ens lilla barn är ?? Känns hemskt men jag vet ju inte bakgrunden men kyrkoförvaltningen borde ju ta bättre hand om
Just den muslimska delen.. Där fanns många jättefina och de mesta var välvårdat förutom 2-3 barngravar..
Vill inte ens tänka tanken men undra hur man orkar gå vidare sen..
Måste göra nått åt saken!

När väl Ayla hade somnat i vagnen vid 12 gick vi till ett fik där inne i skogen blev god våffla med sylt och grädde och kaffe ?

Min pad Thai Jag fixade efter 3 timmar ute blev den med väldigt god! Kul!!!

Ska slänga ihop en sockerkaka och ta de lugnt sen o invänta min värkgel till min svank de räcker nu ..

Ser lite kladdigt ut för jag gillar att blanda ut det

Hjärtat

Av Aziza - 5 oktober 2014 09:14

Solen skiner och Ayla gjorde morgon vid 07 efter att ha vaknat en gång i timmen inatt och varit ledsen.. Jag blir dum i huvudet på detta!
Har snart blivit klar med storstäd.. Var tvungen och ta en paus då mannen måste på toa.. O de tar ju minst 20 min.. Fakin skit!
Ska upp o vika lite kläder och fixa frukost sen. Allt dammat och moppat o rent!

Idag ska jag laga Padthai! Hoppas de blir lika gott som vanligt!

Av Aziza - 4 oktober 2014 21:59

Dags att säga godnatt! Lillan somna nyss och jag är på G! Körde ett tvättpass vid 18 skönt .. Fast hade min mamma fått säga nått hade de varit galet gjort utav mig. Men jag vill få saker gjort vilket kommer att bli min död säkerligen!!
Undra hur #adhd i medelåldern mår i sina kroppar ?? Måste rent spontant vara sliten delux!
Käkade lite godis ikväll och vår middag blev Slottsstek :P grymt gott med massa sås och smak utav ansjovis o ättika .. Låter skumt men var himmelskt! Jag älskar ju att laga mat!
Imorgon ska jag laga den himla goda thailändska rätten #padthai gör med kyckling imorgon !' Kan även göras med räkor tex.. Himla gott är det!

Sov så gott.. Imorgon är sista dagen hemma för gubben sen blir de 8-16 dagar för honom.. Påminn mig om att jag längtat efter detta sen i maj 2013... ;) Om jag skulle klaga;)
Äntligen ska jag få leva lite normalt! Enligt mig..

Kram o må väl

Thats how we handle things !!

Av Aziza - 4 oktober 2014 09:22

Godmorgon !!
Självklart är allt som vanligt och jag är aptrött!! Hahaha samma skit varje dag! Ayla somna 22.30 o jag strax därefter.. Sen vakna hon 5 ggr på det tömde en termos på en liter.. Vaknade 7 .. FML !!!
SKITSAMMA!
Solen skiner och allt som ska göras hemma är klart ska klä på mig och Ayla.. G ska iväg med mormor och shoppa inför hans födelsedag :) Lycklig kille idag! Jag ska ut o vandra som Alltid!
Blir stek till middag o rotgrönsaker :)
Måste hoppa på #lchf på måndag.. De räcker med mitt socker skit!!

Önskar er andra en bra lördag!

Av Aziza - 3 oktober 2014 23:01

Hemma at last.. Varit iväg och träffat 2 husägare och fått in 2 avtal :) Skönt att allt gick vägen, men trött är man.. Att komma hem 21.30 är ingen hit! Men jobb är jobb!
Försökte natta Ayla när jag kom hem men hon totalvägra så nu prövar jag att lägga henne igen:/ Så jobbigt! Undra hur länge hon har sovit idag? Eller om det är dags att sluta sova middag?

Hon är ju inte 2 år förrän 13/12 och sover ju inga hela nätter någonsin., ska snart ta o be sjukvården om hjälp.. Deras råd tidigare är väl mest att sluta ge henne flaska på natten men hon blir helt galen o denna mamman är för trött för att orka de andra dagarna efter hon bråkar på nätterna .. Lättare om jag var ensam med henne o ingen mer familj kunde vi levt nån vecka på hennes sätt o bråkat på nätterna o tagit igen de på dagarna:/

Vill SOVA??!!! Orkar alltså inte hålla på mer snart..

Tror seriöst att hon är hyperaktiv .. Vill absolut inte sätta diagnoser men aboooooow.. Its crazy! Ser tillbaka på min sons uppväxt han sov också dåligt .. Äsch orkar inte ... Huvudvärk från helvete.. Nån med råd ??

Pls share

#vaknätter #sömnbrist #småbarn

Av Aziza - 3 oktober 2014 16:20

Fixat o grejat hemma sen 07 förberett middag så dom har mat hemma när jag e iväg på dagen. Stack ut vid 9.45 o rasta Ayla haha!! Mannen sa att han tar ut henne en 30 min innan jag ska dra vid 12.30 .. Jo hej du glade! Hon gnällde o va missnöjd så jag tog självklart saken i egna händer och han hängde då med ut. Tog med mig allt som behövs för jobbet.. Mina pärmar o laddad kamera.. Nu står jag ute o väntar i regnet 15 min kvar till min mamma möter upp o vi ska köra. Mannen gick hemåt med Ayla för en 10 min sen.. Pga regnet! Vad skönt för honom nu kan han ligga o glo på mobilen och se tv på golvet med Ayla. Han sa flera ggr att jag kunde gå hem.. Men till vad?? Jag e redan ute liksom o hem o vila innan jag ska iväg ja det är hans stil.. Nu har jag 2 olika husägare att träffa kommer vara hemma till 20 ikväll tror jag.. Huvudvärk o trött men pengar rules!!

Aja vi hörs allihop!

#trött #sne #arg #fakindamp

Av Aziza - 3 oktober 2014 12:23

Fixat o grejat hemma sen 07 förberett middag så dom har mat hemma när jag e iväg på dagen. Stack ut vid 9.45 o rasta Ayla haha!! Mannen sa att han tar ut henne en 30 min innan jag ska dra vid 12.30 .. Jo hej du glade! Hon gnällde o va missnöjd så jag tog självklart saken i egna händer och han hängde då med ut. Tog med mig allt som behövs för jobbet.. Mina pärmar o laddad kamera.. Nu står jag ute o väntar i regnet 15 min kvar till min mamma möter upp o vi ska köra. Mannen gick hemåt med Ayla för en 10 min sen.. Pga regnet! Vad skönt för honom nu kan han ligga o glo på mobilen och se tv på golvet med Ayla. Han sa flera ggr att jag kunde gå hem.. Men till vad?? Jag e redan ute liksom o hem o vila innan jag ska iväg ja det är hans stil.. Nu har jag 2 olika husägare att träffa kommer vara hemma till 20 ikväll tror jag.. Huvudvärk o trött men pengar rules!!

Aja vi hörs allihop!

#trött #sne #arg #fakindamp

Ovido - Quiz & Flashcards