Alla inlägg den 5 november 2013

Av Aziza - 5 november 2013 21:02

Så skönt att lägga sig.. Nyduschad och fräsch bredvid min nybadade bebis :) har provat att ge henne 50/50 med välling o ersättning får se hur natten blir!!
Imorgon blir det examination och sjukhus besök med G vars fot ska röntgas..

O jag ska anteckna om kolla upp massa saker som jag kan begära för att de ska funka i skolan o att de sätts in resurs..

Alltid måste man slåss.. Finns inget som bara kan vara i vårt liv!!
Nya saker varenda vecka !!

Med detta säger jag godnatt!!

Av Aziza - 5 november 2013 12:30

Blir knäpp på detta...

 

Nu ringde min mellersta sons mentor (adhd har han och medicinerar) han berättar att min son är dålig på att hjälpa till o ta undan och han var elak mot någon i 9an min son går i 5an :/ Hmm hur gick det till??

Han tittar runt på massa saker och är inte fokuserad...No SHIET ....han har adhd och det är nog fett svårt att fokusera i en klass med över 40 elever....

 

Blir så trött!!! Vill byta skola...Ännu en gång nya pedagoger som inte känner till honom och hans behov ...

 

Möte på fredag vid 13 ....

Av Aziza - 5 november 2013 12:13

Dom ringde från sonens gymnasie skola och frågade om han fick vara med i deras katalog då han har skyddade uppgifter...Fan för mitt ex som berövat mina fina barn att ha de som alla andra..


Men samtidigt är jag oerhört tacksam att jag bröt mig loss..Finns så många i min närhet som lever under framförallt psykiskt våld..men även fysiskt..

Dom anklagar sig själva och är riktigt sänkta till botten..De försöker att försvara varför dom stannar kvar med massa olika skäl..Vill bara hjälpa dom alla att inse ATT DET ALDRIG KAN BLI BÄTTRE NÄR MANNEN HAR PASSERAT EN VISS GRÄNS!!!


De slösar sin tid sin själ men framförallt deras barns själ...Trasiga själar ...ingen som hjälper dessa oskyldiga när mammorna inte orkar ens hjälpa sig själv...


Tragiskt men sant!

Av Aziza - 5 november 2013 12:02

Hellu allihopa!!!

Varit en knas natt med hjärtat..Fattar inte detta men det är väl inte meningen heller..

Första dagen som sjukskriven har vi tillbringat förmiddagen på Öppna förskolan=)

 

Kom dit och där var typ 50 st vagnar...Nån tandsköterska som var där på besök samt SFI undervisning...Vilken möjlighet för dom som behöver det ..

 

Imorgon har jag min sista examination o detta i Geografi 2..Ska plugga lite på det..Då Ayla sover just nu =) Så himla skönt!!

Dock lever katterna runt som bara den så det är väl en tidsfråga innan de väcker henne..

Mannen är på sin utbildning och kidsen i skolan.

Ska storhandla sen vid 17.. Får se hur trött mannen är då..

 

Annars känns det som en stor börda släppt från mina axlar...Fast jag har mycket att göra ändå..men det finns gränser!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards