Direktlänk till inlägg 7 december 2013

En julklapp Bling Bling!!

Av Aziza - 7 december 2013 15:17

Man och son har farit till Stockholm och jag kom nyss in med Ayla. Var en runda till arab guldbutiken för att kolla julklappar.. Höll på att falla igen.. Halt och dant.. Mamma fick hålla i mig o vagn så jag inte skulle glida ner för backen :/ Blev 2 fina gåvor hos guldsmeden.. Skulle aldrig köpa i svenska butiker.. De tar flera hundra mer per gram.. Sinnessjukt!

Sen gick mot stationen glad halt och Svens syskon blåser friskt på oss och minusgrader på det.. Brrr!! Så blev en varm choklad M grädde och en pepparkaksmuffins M frosting som även Ayla smaka på :)

Tog bussen hem för att undvika fallskador ;)
G gick iväg och köpte vår middag ... Kebab! Helt okej och gott,

Beställde hem kalas artiklar till Aylas kalas den 14 :) Skitsött tema !

Trist bara att folk inte ens medelar eller svarar ens på inbjudan när man vet och sett att dom har läst.. SÅ JÄVLA DÅLIGT!

Kanske folk tycker att vi varit asociala under gågna året .. Men vi har haft fullt upp att ens fungera som en familj under detta svåra år som vi haft.. Men men alla tänker på sig själva och kan man inte ens svara på inbjudan eller tacka för sig är man fett kass!!!

Nu ska jag bara vara med Ayla och G spelar nått krigsspel och jag måste komma på en god tårta till kalaset.. Nått som AYLA kan äta;)

Ses

Mmmmm

KEBAB

 
 
pia-charlotte

pia-charlotte

8 december 2013 08:50

Som dansk av ursprung talade man alltid om hur billigt guld var i Sverige, typ Guldfynd o vad dom hette. Högre karat också i Sverige, det guld du skrivar om, vilken karat håller det ?

Jag tror inte på man kan bjuda in via FB - många av dom man känner där är såkallade patetiska vänner. Faktisk inget att ha. FB är bra at knyta kontaktar på, har själv hittat många radiofolk från gamla tider och deras anhöriga, det är perfekt till det.

Jeg har för mig att jag avslog invitationen, det är mig inte möjligt att komma före jul. Men jag tror Ayla hon bryr sig nog inte så mycket än om det kommer 1 eller 10.

http://ndfx

Aziza

8 december 2013 18:36

De är 18 karat och finns även högre men minst 18 karat! Jag tyckte att bjuda in via fb var bra för alla kommer att se det då i det evenemang vi skapat. O alla vi hade bjudit har vi sett att dom läst invitationen.. Martin och Anne bjöd också in så. Men nä för Ayla är de skitsamma! Nä jag vet att du inte kan komma :) för du kommer på jul ju

 
Ingen bild

pia-charlotte

8 december 2013 18:40

Ja och jag glädjer mig riktig mycket till att vara tillsammans med er. Vi hoppas på en bra upplevelse.

Ni ser jo M A S den 15. dec. och jag ser dom 2. juldagen i Helsingborg, ska bli roligt det med.

Aziza

9 december 2013 09:52

Klart de blir bra:) G har fått tomtekläder! Ja vi har ju kalas den 14 och den 15 åker svärmor hem så vi får se när och hur och var :) M o A har inte tackat nej till kalaset fast de är skit noga med sånt när de gäller deras saker..

 
Ingen bild

pia-charlotte

9 december 2013 10:18

Var nu inte negativ, dom är som dom är, det får man stå ut med :) - Martin sa, dom kommer den 15. dec - så du ska inte förvänta dom kommer innan

Aziza

10 december 2013 00:29

Nä de förväntar jag mig inte ;) Men de kunde berätta för oss som bjudit dom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Ovido - Quiz & Flashcards