Alla inlägg under december 2013

Av Aziza - 8 december 2013 08:20

Hoppas ni alla får en fin 2 advent ... Ska äta lite tomegröt med Körsbärssås till frukost <3

Av Aziza - 8 december 2013 07:45

Har båda mina barn i sängen hos mig <3

Hör dom andas <3

Tänk att dom kommer ifrån mig.. Jag har burit dom inne i mig..

Så himla stort!!!

Av Aziza - 7 december 2013 21:07

Livet har verkligen förändrats.. Nu är det godnatt vid 20-21 innan var de från 23-04 :/ haha!!

Mannen är iväg på sitt O G kommer o sover med mig och Ayla runt 23 :)

Så godnatt och imorgon är det 2 advent!!

Av Aziza - 7 december 2013 20:27

Så då har lillan somnat och jag ska gå ner och se på lite tv med sonen och äta lite gott!
Blir lite på Via play tror jag:)

Kan starkt rekommendera alla att se serien Döden döden på SVT himla bra svensk serie om vår stora rädsla inför döden ..

Man får lite andra perspektiv ..

Ses sen!!

Lite gott och Julmust på det!!!

Av Aziza - 7 december 2013 15:17

Man och son har farit till Stockholm och jag kom nyss in med Ayla. Var en runda till arab guldbutiken för att kolla julklappar.. Höll på att falla igen.. Halt och dant.. Mamma fick hålla i mig o vagn så jag inte skulle glida ner för backen :/ Blev 2 fina gåvor hos guldsmeden.. Skulle aldrig köpa i svenska butiker.. De tar flera hundra mer per gram.. Sinnessjukt!

Sen gick mot stationen glad halt och Svens syskon blåser friskt på oss och minusgrader på det.. Brrr!! Så blev en varm choklad M grädde och en pepparkaksmuffins M frosting som även Ayla smaka på :)

Tog bussen hem för att undvika fallskador ;)
G gick iväg och köpte vår middag ... Kebab! Helt okej och gott,

Beställde hem kalas artiklar till Aylas kalas den 14 :) Skitsött tema !

Trist bara att folk inte ens medelar eller svarar ens på inbjudan när man vet och sett att dom har läst.. SÅ JÄVLA DÅLIGT!

Kanske folk tycker att vi varit asociala under gågna året .. Men vi har haft fullt upp att ens fungera som en familj under detta svåra år som vi haft.. Men men alla tänker på sig själva och kan man inte ens svara på inbjudan eller tacka för sig är man fett kass!!!

Nu ska jag bara vara med Ayla och G spelar nått krigsspel och jag måste komma på en god tårta till kalaset.. Nått som AYLA kan äta;)

Ses

Mmmmm

KEBAB

Av Aziza - 7 december 2013 07:23

Godmorgon <3 Fixade nyss en flaska och såg att de är ganska vitt ute :) Vackert!! Får se hur länge de ligger.. Tänker fortfarande på om jag ska hänga med upp till Stockholm och överraska med Ayla.. Eller ska jag vänta tills de kommer ner på torsdag inför Aylas kalas?

Sovit rätt dåligt inatt .. Ayla är inne i nån orolig period.. Så då sover vi sämre än vanligt!
Vilket betyder från 22 vaknat 1-2 timmars mellanrum.. Flyttat henne från sin säng till min säng och från min till hennes :0 aldrig en lugn stund dag som natt..

Snart vaknar hon nog för dagen.. Då ska jag hinka kaffe.. Längtar!

Har svårt att förstå att min lilla tjej ska bli 1 år nästa fredag..=O de är stort men samtidigt får jag lite eftertanke hur året sett ut... Vilket svårt år.. Sörjer att jag inte fått njuta bebis och att sjukvården blivit en stor del utav vår vardag. Tacksam att de finns missförstå mig inte.. Men ledsen för att vi skulle behöva gå igenom detta.
Fast Ayla är det vackraste jag vet <3 även om de är så himla svårt imellanåt så samtidigt är hon min STÖRSTA GLÄDJE ... Min sina stora bruna ögon och sina vackra lockar och hennes fantastiska Charm:) Karisma till MAX!!

Fortsätter min penicillin kur och hoppas på att jag inte blir sjuk på mycket länge :)

Ska vila lite till..

Av Aziza - 6 december 2013 23:59

Inte lätt att komma undan den där Sven

Av Aziza - 6 december 2013 23:58

Den där Sven vet ju verkligen hur han ska ställa till det får man säga ;)
Äntligen kom mannen hem efter att ha åkt kors och tvärs i Dk o slutligen ta bron mot Sverige med tåg för att hämtas i Mö o kunna ta sig vidare hemåt :)
Halt och dant ute.. Blåser en del och vattenståndet är så högt att SCANDLINES ställde in.. Vilket är ovanligt.. Då de segla hela Simone och Sven.

Ayla vägra sova ikväll.. Jobbigt då jag haft en hemsk huvudvärk hela dagen.. Sitter och funderar på om jag ska packa med mig upp på Stockholms turen upp på mannes event jobb o åka hem söndag.. Överraska farmor och farfar .. Hmm ska jag? Ayla hatar verkligen att åka bil men om vi kör lapi topi osv kanske de går :/

Ska tänka inatt på det .. Skulle vara fint och göra nått sånt:) även om de är flera timmars bilfärd..

Åh just de .. Då min mamma vet om att jag ofta är vaken på nätterna haha som ALLA vet så ville hon att jag skulle beställa lite saker ur en parfym butiks julkalender... Så vid 00 om 7 min ska jag klicka hem 3 st 8 hour cream för 199kr ist för nästan 500kr st !! Tänk att den salvan från Elisabeth Arden tar bättre än nån apoteks kräm på Aylas nariga hud:0

Satt i Argan olja i hela håret nu även rötterna och flätat de så imorgon tvättar jag ur de och hoppas mitt hår njuter utav lyx behandlingen;)

God natt på er allihopa och sov gott <3

Lite julkalender ;)

INSTÄLLT...

ALLA TÅG INSTÄLLDA TILL LÖRDAG MORGON ...

Ovido - Quiz & Flashcards