Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

Oj 7/3 idag!!

Av Aziza - 7 mars 2014 23:59

Varit så jäkla mycket dessa dagar och min stressnivå och mitt tålamod är inte min starka sida tyvärr!! Ikväll är du kära blogg min klagomur!
Var på sjukhusmötet i onsdags de gick bra.. De gav mig förslag på att sätta in Ayla i den kommunala omsorgen för att jag skulle få lite avlastning.. Jag som är tvärtemot de förslaget för jag vill ju ha henne med mig.. Men de prata om rutiner och att de skulle vara skönt för mig de få timmarna ... Vid en tanke när jag lämnat mötet och tänkt igenom kunde de kanske vara en god ide .. Berättade för mannen som också har samma åsikt att hon ska inte in på dagis än när hon inte behöver det .. Då sa han " jag vill inte att hon börjar där" då slutar jag min utbildning o jobb så får du jobba och jag tar hand om henne.. Som om att de skulle funkat.. Som om att jag skulle kunna dra in samma cash som han ..NOT! Så jag släppte den idéen och har känt mig irriterad sen dess typ.. Skit i det! Ska aldrig ta upp de igen..
Sen igår hade jag Skolmöte med min mellersta och lärare specialpedagog kurator ...Ayla bara skrek o bråka där inne.. Fick vagga runt henne hon bajsa ner sig.. Kunde inte ens knappt höra vad dom sa.. Då kände jag en riktig..... FUCK MY LIFE KÄNSLAN!!!

Tolka mig inte fel.. Men blir så trött när de är så mycket som inte fungerar:( arg o ledsen på allt!
Idag har jag väl inte haft mer än städ o städ och ta hand om en febrig ledsen tjej medan jag själv är dålig.. Tog även en lång promenad med henne.. Fixade tvättid till imorgon 07 för jag sover ju ändå inte.. Så why not!

Sen blir de ut att gå för mannen ska sitta några timmar på rummet och ringa uppsökande så för att de ska vara lugnt går jag ut o går.. Känner egentligen att jag nog inte orkar.. Men de brinner i knutarna o stressen är enorm just nu.. På sjukhuset kom de fram till att vi ska dit 1 gång i veckan 4 Tim och sen kommer de hem 1 gång i veckan för att följa upp:( Skit trött på allt spring.. Sen har jag ju min mellerstas läkarbesök osv och mina egna minst 1 ggr per vecka..

Hade aldrig nånsin hunnit att arbeta och göra allt de som ska fixas varje dag i vår nuvarande situation.,

KAOZ!!!

Idag tänkte jag att jag också skulle sköta uppsökande o ringa men de går fan inte med Ayla gnällandes runt mig .. O hon sover typ en timme per dag o då måste man ju duscha o äta o hon lägger sig samma tid som jag för kvällen .. Eller rättare sagt JAG lägger mig när hon lägger sig för efter dessa snart 15 månader och inte en hel natts sömn är jag så på bristningsgränsen imellanåt.. SKITTRÖTT!

Imorgon tvättar jag vid 7 blir väl 3 Ikea säckar .. Tycker om att tvätta .. Terapi o vara ifred nån minut..

Ingen som fattar de tror jag..

Bajs på massa ikväll!! Imorgon dubblar jag min adhd medicin så får jag se om de fixar lite i min aggressiva sida..

Har inge illamående eller yrsel längre..

Tack o lov!!

Ha det fett o njut while U can ;)

 
 
pia-charlotte

pia-charlotte

8 mars 2014 03:58

Fy fanken det låter verkligen jobbigt, bra att någon säger det samma som jag, iväg med Ayla på dagis - det är det enda rätta.

Du bryter ihop om du INTE gör det. Hon ska bli trött där och sedan kan hon sova på natten, ingen tvekan om det. Och hot om att sluta utbildning o vad vet jag, det kan han visst göra, det är inte ditt problem, det är hans.

Uppsökande kan vara hela o halva dagar 2 tim är också något men det ska vara på tider där folk är hemma, lördag är ingen bra dag vanligtvis, dom är ute och shoppar, söndag brukar vara bra efter 11 och innan fotboll, ishockey osv, viktigt att kolla, vad som är i TVn av sport.

Det var lite tips och jag börjar förstå det med källaren och den monotone ljud av maskinens varv lol.

http://www.pia-charlotte.com

Aziza

8 mars 2014 07:10

Jo jag vet.. Men nu blir det inte så ju! Blir väl bättre när vi får mindre att göra och slipper all stress med allt.

Dags att köra mitt pass i tvättstugan

 
pia-charlotte

pia-charlotte

8 mars 2014 08:09

Jag tvekar på det blir mindre att göra. Problemen är där alltid om man inte tar itu med dom, därför är avlastningen bra med Ayla på dagis, hon ska också lära vara ihop med andra barn, medan du framför allt får mer tid till dig själva - och inte bara i tvättstugan.

Arash kan jo räkna med från nu och till september att det blir mycket att göra - om han vill, och när jag skriver mycket så är det mer eller mindre fulltime nu i säsongen, med letande, besök, avtal, sortering av bilder, texter o iväg o nya in.

Hur har det gått annars med att dela matlagningen upp, jag så kalendern att Arash har stått för maten denna vecka !! Det måste väl ha varit lite avlastning, om du kan hålla dig ifrån köket :)

http://www.pia-charlotte.com

Aziza

8 mars 2014 20:21

Hahaha!!! Hans matlista var ett skämt den som las upp!! De är jag som jag lagat mat!!! Jag älskar att laga mat ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Ovido - Quiz & Flashcards