Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Aziza - 14 oktober 2013 21:35

Snart sov dags .. Något man längtar efter när man blivit " vuxen" o iallafall har små barn! Aldrig har sömnen varit så efterlängtad.. De sliter på hela systemet att lillan vaknar så mycket.. Ska prova ikväll att lägga mig på andra sidan sängen.. Så jag får mer plats och på så sätt får ännu mer sömn..

Tänkte på en annan sak.. Vad tacksam man är att man har ett hem <3
Sånt är ingen självklarhet!

Har skrivit i omgångar.. Mannen kom hem för en 35 min sen.. O jag och Ayla har lagt oss G somnar vid 21 så han ska orka..

Imorgon blir det tvättstugan vid 10 och sen måste jag köpa pyjamaser till Ayla tänker om de är därför hon blivit förkyld .. Hon sover ju i blöja sen i somras o täcket sparkar hon av sig jämt.. Klippte av fötterna på en av hennes för små pyjamaser så hon kan använda den ikväll ;) haha ser lite roligt ut men hon är täckt o kan ligga utan täcket :) A min stora son har varit hemma sen han kom från skolan.. Skönt när de är hemma ;)!

Hoppas jag och mannen kan ta en prommis ihop imorgon skulle vara mysigt <3

Godnatt <3

Av Aziza - 14 oktober 2013 16:41

Hösten är helt klart den vackraste säsongen med dess vackra färger <3 Friska luften :)

Blev knäpp av och sitta inne med min sjukling så klädde på henne efter middagen och gick ut .. Jag måste ut varje dag o röra mig.. Är så rastlös.. Fast jag går så fort så svetten rinner inte så himla snyggt när man kommer med snygga läder stövlar och trench coat haha!!
Mötte min äldsta son lärare från högstadiet och han frågade hur de går för min kille :) Skönt att få säga att ALLT FLYTER PÅ BRA!!

<3 <3 <3

Tog lite bilder på den vackra naturen ..
Ska snart bege mig hemåt men passa på att sätta mig på en bänk i solen och njuta av de vackra!!!

Mannen kommer runt 18 och jag måste bada Ayla idag..

Ses senare

Av Aziza - 14 oktober 2013 09:51

Att de stora barnen vaknar mannen med och får iväg dom till skolan. Hade ju varit riktigt saftigt om jag skulle göra det också plus vara vaken varje timme hela natten med bebis.. Eller jo jag hade kunnat klara de såklart.. Men jag hade nog inte varit en trevlig o lugn mamma då.. Trevlig är jag ju nu men inte lugn..16 åringen börjar 9.30 på måndagar.. Äntligen har skolan förstått hur trötta och sega dessa tonåringar är..
Min 11 åring är också iväg till skolan!

Ska ringa habiliteringen nu :)

Av Aziza - 14 oktober 2013 09:42

Hur ser era morgon rutiner ut?
Jag vaknar bytar blöja på Ayla.. Tar ner henne och städar toaletten där katterna sover .. Torkar av badkar toa handfat sopar golvet dammsuger.. Tömmer lådan..
Diskar torkar av köksbordet.. Torkar av vardagsrums bordet.. Fixar vatten till flaskorna under dagen.. Piller intagande.. Bäddar där uppe.. Tar ner smuts tvätt osv.. Skyndar ner äter snabbt och kaffe..
Brukar vara svettig vid detta laget sen dusch o lägga lillan ev .. Ev måste man göra avbrott pga Ayla behöver att man sitter bredvid..

Nu har min dag startat..

Vill ha ordning när jag kommer upp.. Så jag inte dampar loss.. Undrar om alla har så mycket att göra..

Iallafall Ayla har vaknat massor och snorar till max.. Dock fixa hon magen.. Skönt!! Så slipper jag gå iväg med en genominfekterad bebis till sjukan! Räcker liksom som det är!

Åh mina tvättkorgar har öppet gap.. Vilket betyder att de måste bokas tid för tvätt helst idag men gärna igår men blir imorgon...

Frukost dags!!

Ovido - Quiz & Flashcards