Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Aziza - 13 oktober 2013 22:21

Tröttsamt detta börjar bli.. Och så jobbigt för lilla Ayla som blir drabbat jämt:(

Hon har nyst och nyst och näsan rinner .. Hostar slem o kräks :( Gråter och är allmänt missnöjd.. Pappa har vi bäddat åt i soffan och jag ligger med Ayla i vår säng och hon ser teletubbies på youtube ... På datan !!

Har alltid sagt aldrig i sängen med film osv .. Men tyvärr ...

Måste meddela att nöden har ingen lag och det är bara nu för jag behöver få ligga ner och vila och hoppas på att hon somnar nångång..

Annars var vi på middag hos mamma åt Kalops och Äppelpaj till dessert :) Så himla gott och så skönt att bli serverad :)

Jag och G promenerade upp med Ayla för jag behövde gå en runda blir så hemskt rastlös på min medicin annars ..

Vi åkte iallafall bil hem.. O väl hemma börjar de spö regna.. Så skönt att vi hann in ...

Får se hur denna natten blir .. Men jag tror de kommer bli kaos..
Mannen åker vid 9 och är hemma 18 imorgon.. Så jag hoppas lite lite på lugn o ro ..,

Annars är det en ny vecka med många nya måsten.. Blir nog en tur till barnakuten om Ayla inte bajsar imorgon :/ Annars blir de plugg.. Mat o kanske tvätt får se ..

Sov gott och hoppas ni alla haft en fin helg <3

Kramar

Riktigt trött!!!

Av Aziza - 13 oktober 2013 22:11

Sjukt svårt att komma in via appen ....

Av Aziza - 13 oktober 2013 11:27

Tillbaka på ruta ett :( Med Aylas mage.. Hon gråter och bajsar igen .. Blir o hälla i henne mycket movicol under dagen och se om det släpper annars får jag ta henne till barn akut imorgon.. Aldrig ska hon få ha det riktigt bra vår lilla tjej:(
10 månader utav massa problem och operation och sjukhus inläggningar..

Som jag/vi längtar efter att hon ska få må bra någongång <3

Imorgon kommer dom att ringa från fk för att komplettera angående hennes vårdbidrag hoppas verkligen att de går igenom ..

Av Aziza - 13 oktober 2013 10:14

Idag blir Ayla 10 månader <3

Av Aziza - 13 oktober 2013 10:13

Igår krigade jag för alla oss familjer ;) Kom in med mamma och Ayla på Coop Forums parkering och mamma ville ställa sig långt bort så jag sa de finns ju familjeparkering närmare där står vi.. Vilka har vi där då?! Jo två äldre människor Gösta 70 år med frugan! Vi ställer oss och blinkar att vi ska in och det finns självklart andra platser men dessa är till för oss med barn och vagn etc.. Mer rymligt och ur säkerhets synpunkt.. Iallafall de tittar konstigt på oss och börjar ta de väldigt lugnt.. Så efter några minuter går jag ur bilen och säger " ursäkta vet ni om att ni har felparkerat ? Damen säger nä de har vi inte vi är faktiskt handikappade och får stå här. Jag bara men ni har ju inget handikappstillstånd och det finns handikapps platser detta är en familjeparkerings plats. Så ber jag dem skynda på lite och går o sätter mig i bilen igen.. På den andra platsen står det en bil och gissa vem som kommer ut till den jo en man och kvinna under 50 år.. Jag säger till mamma vi flyttar inte på oss.. Så de börjar tuta och vill komma ut.. Vi bara tittar.. Till slut kör han ut rakt fram slalom mellan bilarna och vi tar den platsen.. Bredvid pensionärerna som fortfarande står och leker med tiden. När vi börjar ta oss ur säger gubben är du helt dum i huvudet jag bara nä men du verkar vara som inte förstår att du felparkerat.. Han höjer rösten och kallar mig idiot och säger du har ju själv inget barn o vagn.. Jag svarar klart jag har.. Min dotter sitter framme i bilen och vagnen där bak. Han börjar säga vi är också familj och har rätt och stå här.. Så sa jag titta på skylten !!! Det finns en anledning att det är familjeparkering med bredare plats och närmare ingången till butik. De platserna fyller en säkerhetsfunktion! Han bara du är en riktig idiot tror du att du är polis! O går o sätter sig! Helt plötsligt skriker en kvinna från en bil tvärsemot ... Bravo äntligen någon som säger ifrån! Bra gjort och tummen upp! :D

Jag är så jäkla trött på dessa äldre otrevliga människor som inte ens säger tack när man reser sig och ger dom en sittplats på bussen.. Som när min son ger bort sin plats och de inte säger ens tack.. Säger jag Högt och tydligt! Vad duktig du är min gubbe som ger platsen till damen/mannen! Så de skäms och tackar!
Om de är otrevliga så har jag sagt till min son att inte lyfta sig för barn ska inte stå i bussen plus att han har ett funktionshinder;)

Är ni med trötta på dessa???

Ovido - Quiz & Flashcards