Alla inlägg under april 2013

Av Aziza - 10 april 2013 10:49

Haft fullt upp hela dagen igår .. Har skrivit in mig för att ta upp mina studier så studiestart blir 1/5 dock distans studier så jag kan vara hemma:) O mannen tar över föräldrar ledigheten då hans jobb har drabbats utav nedskärningar:( Tur i oturen att han kan vara pappaledig :) Igår fixade vi det:) O var ute på promenad i 4 timmar i solen :)
Fick färg kan jag milt säga.. Var alldeles röd om kinder osv;) hej solen!!
Idag ska de vara sol men ser molnigt ut.. Ska klä oss nu o bege oss ut med lillan :)
Sen till middag blir det Ugnstekt falukorv med mos ;) Mmm gott!!!

Mycket som sker !! Men tackar Gud för att vi har varandra och är lyckliga och klarar oss :)

Önskar er alla en fin dag :)

Dom vackra tulpanerna har slagit ut :)

Av Aziza - 8 april 2013 12:43

Så himla stolt över mina vackra och duktiga barn <3 Är så otroligt välsignad med dessa fina gåvor <3
Varit hos läkaren och imorgon trappas antidepp ner :) så om en vecka är jag tillbaka på min Adhd meds och om 15 dagar i full styrka :) Skönt !! Allt återgår sakta men säkert till det normala :) <3
Fick en fin promenad med man och lillan hem :) köpte nya tulpaner och mannen käkade kebab o blev även lite nytt till Ayla :)

Sen satt vi ute i solen o njöt.. Nog fått lite mera fräknar ;) Härligt och fräscht!!

Lägger upp lite bilder från dagen än så länge ;)
Ayla fick leggings och 2 tunikor :)
Smsade även min stora son som är på PRAO på Bildeve alltså som mekaniker på Volvo här i stan!! Grymt stolt över hans val.. Inte som kompisar stå på köpcentrum.. Han har sökt olika fordons program i vår stad till Gymnasiet och han åkte själv till Volvo och frågade om han fick vara där! De blev glada för de är mycket sällan nån prao där utan ibland kommer de från fordons programmet men min kille var en sk One of ā kind;)
Så han kör matlåda denna vecka och drar till jobb vid 06.40:)

Mannen har åkt på jobb kommer vid 20.45:( men men .. Imorgon börjar hans ledighet så vi kan få lite tid:) Han hade planer att åka en runda till sina föräldrar med lillan .. Men han såg mina tårar och förstod att då får han åka själv då jag inte kan vara utan min flicka i 5 dagar :'( hon är inte ens 4 månader .. Hade blivit knäpp!!
Hörs igen snart !! Var snälla mot varandra där ute!!

Av Aziza - 8 april 2013 07:16

Vaknat mycket inatt 2 ggr med lillan och sen kom tant röd 6 dagar försent och väckte mig.. O vid 4.30 vakna lillan och vid 06 skulle jag se att min stora son vaknat .. Då han har sin första dag på PRAO :) 6.30 ringde klockan då gick mannen upp med andra sonen då jag tar natt passen med vår dotter :)

Nyss vakna Ayla oxå så pappa tog ner henne .. Ska försöka vila lite..
Men ska vara hos läkaren 10 !! Så de får bli max en timme ..
Mannen tog upp frukost oxå .. <3 <3 <3

Av Aziza - 7 april 2013 10:30

Lite mindre sömn inatt tyvärr .. 3 matningar med lilla tjejen:( men men !! De 3 ggr då hon bara vaknat en gång kanske var en ren tillfällighet ;) Solen skiner och det är just nu + 4 kl 10 på morgonen :)

Ätit en god frukost bestående utav rökt lax och surdegsbröd som är stenugnsbakad :) Himla gott :)

Idag är det ju söndag så det betyder städ dag .. Killarna är i full gång och Papi duschar snart dax för jobb.. O jag ska dra fram dammsugaren o börja med ovanvåningen då lillan somnat på sin filt där nere :)

Syns snart igen!!

Lägger upp en härlig frukost bild :)

Av Aziza - 6 april 2013 22:35

Orphan såg vi nyss.. Den gav mig kalla kårar riktigt skrämmande o psykologiskt hemsk..
Åt denna MEGA SJUKT GODA KAKAN TILL :D

KÖP HEM!!

God natt

Av Aziza - 6 april 2013 17:56

Det blev 3 påsar under vagnen och en resväska på hjul o en ytterligare påse o bära o en ovanpå vagnen ;) 1235 kr totalt!! Veckans storhandling!! Blev ganska dyrt.. Men de var för att de var erbjudande på tvätt medel 4 via 89 o köpte en tårta för 100 kr och diskmedel o blöjor.. Där kan vi räkna bort 400kr så typ 800 kr till 7 dagars mat o frukost och helg mys :) Helt okej!!

Då både jag och min man är nykterister får vi inga dyra alkohol kostnader plus pigga och alltid nyktra föräldrar till våra barn:) Har varit nyktra i 1 år och 5 månader och 7 dagar ;)

Från en sak till en annan .. Då jag o mamma var osäkra på bussar så beslöt vi oss för att gå till Coop Forum så det blev en 4.5 km för oss :) Tog bussen hem såklart ;) man behöver ju inte släpa i onödan!

Väl hemma plocka in och organisera ;) sen matlagning !! Idag har vi haft hemma gjord Kebab tallrik med pommes så mycket godare än ute ;) :P

Killarna har nyss stuckit iväg stora sonen till en tjej kompis och andra sonen på väg mot discot!! Var lite tjafs för han ville stanna till 21 men bussen går 20 min innan .. Så de var bara o välja gå o ta bussen vi sagt eller stanna hemma.. Efter lite surande .. Valde han att gå såklart !!
Nu slutar strax mannen vid 18 o lillan har somnat med flaskan helt slut var hon:)
Nu blir det o sätta sig lite och sen mat till mannen o lite mer disk och lite gott o tv :)

Av Aziza - 6 april 2013 12:51

Snart påbörjar vi projekt storhandla med drabant väskor och vagn !! Jag o mamma ska bege oss iväg ;)
Kommer säkert gå fin fint ;) O mellan sonen ska på disco för andra gången i sitt liv :) Stor grej !!!Ses snart !!!

Av Aziza - 5 april 2013 20:31

Hmm .. De är frågan? Snart kommer mannen från jobbet och jag och min mellersta son har lagat choklad sås :P så när Papi kommer blir det glass med annanas och sås :) o typ en timmes tv innan vi kommer slockna .. Lillan somna på soffan <3

Ovido - Quiz & Flashcards