Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Fight på parkeringen

Av Aziza - 13 oktober 2013 10:13

Igår krigade jag för alla oss familjer ;) Kom in med mamma och Ayla på Coop Forums parkering och mamma ville ställa sig långt bort så jag sa de finns ju familjeparkering närmare där står vi.. Vilka har vi där då?! Jo två äldre människor Gösta 70 år med frugan! Vi ställer oss och blinkar att vi ska in och det finns självklart andra platser men dessa är till för oss med barn och vagn etc.. Mer rymligt och ur säkerhets synpunkt.. Iallafall de tittar konstigt på oss och börjar ta de väldigt lugnt.. Så efter några minuter går jag ur bilen och säger " ursäkta vet ni om att ni har felparkerat ? Damen säger nä de har vi inte vi är faktiskt handikappade och får stå här. Jag bara men ni har ju inget handikappstillstånd och det finns handikapps platser detta är en familjeparkerings plats. Så ber jag dem skynda på lite och går o sätter mig i bilen igen.. På den andra platsen står det en bil och gissa vem som kommer ut till den jo en man och kvinna under 50 år.. Jag säger till mamma vi flyttar inte på oss.. Så de börjar tuta och vill komma ut.. Vi bara tittar.. Till slut kör han ut rakt fram slalom mellan bilarna och vi tar den platsen.. Bredvid pensionärerna som fortfarande står och leker med tiden. När vi börjar ta oss ur säger gubben är du helt dum i huvudet jag bara nä men du verkar vara som inte förstår att du felparkerat.. Han höjer rösten och kallar mig idiot och säger du har ju själv inget barn o vagn.. Jag svarar klart jag har.. Min dotter sitter framme i bilen och vagnen där bak. Han börjar säga vi är också familj och har rätt och stå här.. Så sa jag titta på skylten !!! Det finns en anledning att det är familjeparkering med bredare plats och närmare ingången till butik. De platserna fyller en säkerhetsfunktion! Han bara du är en riktig idiot tror du att du är polis! O går o sätter sig! Helt plötsligt skriker en kvinna från en bil tvärsemot ... Bravo äntligen någon som säger ifrån! Bra gjort och tummen upp! :D

Jag är så jäkla trött på dessa äldre otrevliga människor som inte ens säger tack när man reser sig och ger dom en sittplats på bussen.. Som när min son ger bort sin plats och de inte säger ens tack.. Säger jag Högt och tydligt! Vad duktig du är min gubbe som ger platsen till damen/mannen! Så de skäms och tackar!
Om de är otrevliga så har jag sagt till min son att inte lyfta sig för barn ska inte stå i bussen plus att han har ett funktionshinder;)

Är ni med trötta på dessa???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Ovido - Quiz & Flashcards