Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Aziza - 18 februari 2014 09:02

Godmorgon
Riktigt dimmigt ute .. Fick sån migrän igår efter förhöret, 3 timmar tog det plus ett möte med soc sekr efter.. Kunde knappt titta när jag kom hem så ont jag hade.. La mig på golvet där Ayla lekte och tog tabletter .. La mig 20.40 .. Tog nästan en timme att söva Ayla o jag slumra till flera ggr :(

Förhöret gick iallafall bra tyckte jag.. Min son höll sig till sanningen och de visade sig i slutet.. Hoppas bara att han inte blir dömd som en utav de misstänkta :( De räcker så jäkla bra med allt som varit. De var nästan ett år sen denna händelse ägde rum och den perioden och de dåliga umgänget har vi liksom kämpat oss förbi och han tänker mycket på sin framtid. Men som sagt saker hinner ifatt en och nu hoppas vi bara att detta går över fort så vi kan gå vidare. Han erkänner ju att han varit med men inte varit aktiv som säkert också kommer att komma fram under denna lilla gång!
Men de händer mycket hela tiden.. Detta förhöret har vi väntat på sen 16 dec.. Så de har varit många veckor utav oro utöver allt annat skit som redan pågått!

Stora barn stora problem, små barn små problem!

Ska iväg till banken strax för de har inte dragit hyran.. :/ skitskumt!
Men de löses idag!
Kanske klipper min minste son också..
Beställde pass igår till äldste sonen då de sa på förhöret att de kommer komma en spärr på min sons namn då han är misstänkt för brott och då måste åklagaren bestämma huruvida vi kan få ut ett pass! Så förhörsledaren sa till oss att fixa passet direkt så vi har de klart om vi ska iväg till sommaren om inte allt skit ställer till det! Min son accepterade även ungdomstjänst o vad de innebär. Soc sekr bestämde sig för att ej öppna utredning då vi redan tagit oss ur detta beteende o umgänge som vid den aktuella tidpunkten var aktivt, tack o lov! Hon tyckte även att han verkade ha framtidsplaner plus ingen frånvaro alls i skolan och hon sa att han var behaglig och uppträdde väl vid förhöret. Hon lämnar ju dessa iakttagelser vidare till åklagaren ..vad hennes bedömning utav honom är och vem han är och hur hans familjesituation ser ut.
Advokaten var även han väldigt bra!

Hoppas på att detta går över snabbt så vi kan återgå till det normala!

Dags att fortsätta här hemma

Ovido - Quiz & Flashcards