Alla inlägg under oktober 2013

Av Aziza - 25 oktober 2013 06:59

Vaknat pga uvi känningar hela natten.. Då lillan sover spökar de!! Så jäkla tröttsamt., blir o dricka o dricka o ta en Ibumetin som smärtlindring..
Haft dessa problem mer än halva mitt liv:((( skit grejer alltså..

Annars en natt som vanligt.. Upplever att Ayla sover med 2 timmars intervall o vaknar :) Skönt att de inte är varje timme ..

Funderar på om jag ska gå upp o ta tag i tvätten vid 7 ist för 10:/ hmm eller nä bara 3 min tills passet börjar., blir stressigt !

Dax att smyga in på toa så inte Ayla vaknar...

Av Aziza - 24 oktober 2013 22:19

Fick hem mina nya stickade klänningar som jag beställt plus en pennkjol så jag har nått att gömma mig i ;) Riktigt fina och bra pris!!
Efter att jag beställde googlade jag leverans tider och fick läsa massa negativa saker om att de tar flera veckor.. Mitt tog 4 arbets dagar!! Helt okej!! O jag är nöjd!!
Annars blev maten supergod!! Den ska jag göra igen!!

Ayla kräktes innan hon somna .. Imorgon har jag tvätt vid 10 sen blir de nån runda ut.. Hitta lite jubileums priser på Kjell o company..
Handla lite skit från Lidl!! Se om Farfar kanske besöker oss i helgen ..
Hoppas allt snor o hostande lämnar oss snart ..
Nu blir det godnatt och ses imorgon !!
Då blir de grillade kycklingklubbor med ris och currysås!!

Kram o sovgott

Av Aziza - 24 oktober 2013 12:02

Inget nät hemma så drog iväg och storhandla :) skönt o ha de gjort ;)
Nu sover Super gnällaren i min famn och mannen är inne på mm och hämtar en ny mobil åt sonen :) Bra med försäkring! Sen blir de hem o laga mat o Ayla ska få en promenad om solen stannar kvar! Fick bra besked från CSN ang mannens studier !! En lättnad!
Idag blir de tomatsoppa :) gott!!!
Måste kämpa mer med Ayla o maten.. Hoppas att de är tänder som spökar för de kanske gör så hon vill börja tugga mat :/ kanske!!
Hoppas de kommer nått brev från fk i veckan ..
O väntar fortfarande på skor åt en kund ... Ska maila dom ..

Av Aziza - 23 oktober 2013 19:46

Ayla har gnällt och varit omöjlig i stort sett hela dagen.,. Nu måste de vara tänder som är på gång..
Smörjt hennes tandkött med salva men de hjälper bara tillfälligt..

Skit trött är jag.. Vi följde ju med och ombesiktiga hus och kunde knappt låta Ayla sitta ner.. Gnäll o gnäll:(

Av Aziza - 23 oktober 2013 08:38

Ligger i sängen o skriver lite.. Älsklingen har tagit ner Ayla och jag hör att han håller på och fixar där nere <3

Sånt där UPPSKATTAR JAG <3
Annars har natten varit som vanligt:/ Jag sov en stund på magen, vilket resultera i att jag knappt kunde vända mig.. Antagligen pga foglossning under graviditeten.. De bara knaka i fogarna :(

Låter som jag är 70 år.. Haahshahahaha! Men ska boka tid hos sjukgymnast .. Så jag kan få bukt med de hela..
Vid 10 drar vi iväg.. Så dags att Rise n Shine !!

Till middag blir de kassler med champinjonstuvning!

Hörs senare on the road!!

Av Aziza - 22 oktober 2013 20:56

Mannens artikel var med både i nätupplagan och i pappersform :) 2 sidor ;) Han e grym!!
Annars kom de ett positivt samtal.. Mannen kom in på lastbilsutbildningen :) startar 4 nov 8-16 .. 23 veckor fram.. Kommer bli tomt men skit bra ändå!!
Han behöver de här!!

Hitta ett hotell i Gbg med största poolen.. O sen hitta jag Åby badet i Mölndal som man kan besöka ..

Coop med mera har riktigt bra grejer!!
Imorgon ska vi iväg på 2 till ombesiktningar :)
Kul o komma ut lite!!

Annars har Ayla skapat massor med tvätt idag., kräkt 3 ggr 2 på förmiddagen och en när hon sov nyss..
Täcken kuddar.. Lekmattan.. Filtar... Snuttis kläder handdukar :/ fulla korgar igen o jag tvättade i söndags :/

Är rätt slut idag så jag tänkte inte skriva så mycket mer..
Hoppas ni alla haft en fin dag <3

Kram

Provade dessa ikväll... Godare än vanliga!!

Vadddddaaaaa

Av Aziza - 21 oktober 2013 21:54

Tror min adhd medicin ger mig huvudvärk.. Fast okej jag kan leva med det.. Då den hjälper mig riktigt bra att bibehålla fokus tex vid examinationer och skoluppgifter:)

Fick B på min geografi 2 uppgift.. ;) aldrig fått så bra!! O jag trodde aldrig att jag skulle klara av de.. But I Did!!!!

Allt blir oftast lite halvdant med min adhd..
Men jag är riktigt nöjd!!

Min dotter ligger här bredvid o säger babamama Bububu .. Mannen och jag fortsätter att spåna på höstlovs get ā way.. Spökhotell? Nån miniweekend??

SITTER DU INNE MED NÅTT NAJS .. SOM LIGGER INOM SVERIGE ELLER DANMARK PLS LET ME KNOW!!!!
Krav : gärna pool på hotellet.. Aktiviteter för kids mellan 11-16 typ..

Alla älskar att bada :)

Annars har jag sålt av lite studieliteratur idag!
Ska lägga ut min geografi bok..
Imorgon publiceras artikeln om min man.. Funderar på om de kommer bli uppståndelse eller inte.. Får se nu i dagarna.. Nervöst!! Iallafall bästa pr för dom som vill ha ett speciellt event!!!

Imorgon hoppas jag att de inte regnar.. Har hållit på hela dagen ida :/

Men imorgon hoppas jag att de 15 grader de sagt bjuder på uppehåll!!

Lillan har somnat bäst för mig att göra samma sak <3

Godnatt vänner

Ta väl hand om varandra

Julklapps önskan!!!

Av Aziza - 21 oktober 2013 15:12

Efter att ha skrivit förra inlägget brast det för mig..Började tänka på alla dom som inte är med oss längre som valde drogerna istället för livet...De som dig utav misstag...Varför ville dom inte kämpa? Varför vill inte min sons pappa kämpa..Kämpa mot Heroinet..Kämpa för att vara en pappa..Så svåra frågor..Så många svek..Tänker ofta på vad min son på 16 har i sina tankar kring sin far..

Liksom inget vi pratar om ju ..

Lättare så ibland..


Ska se till att fixa iordning maten Riktigt Carbonara på Italian way...Bacon pasta rå äggula svartpeppar och parmesan...


Oh just det ....


FICK B PÅ MIN GEOGRAFI 2 UPPGIFT!!!! Fan vad förvånad jag blev...Examinationen sker den 4 november...Men innan dess blir det att starta Matematik kursen...Usch vad jag inte längtar till det!


Hörs sen ...Kram

Ovido - Quiz & Flashcards