Alla inlägg under oktober 2013

Av Aziza - 21 oktober 2013 12:55

Åker förbi behandlingshemmet där soc placera mig som 14 åring då jag var på glid o ingen kunde stoppa mig... Jag var yngst.. De var 16 års gräns.. En helt ny värld öppnade sig.. Jag och en tjej stack därifrån o liftade med lastbil.. Skulle till Stockholm men blev Gbg istället.. Lastbilen skulle bara till Jömköping.. O där hitta vi en bil som skulle mot Gbg sen tog vi båten för jag kände folk i Köpenhamn..så galet.. Otroligt att jag ändå lever fast jag lever med ärren från allt jag upplevt under mina hektiska tonårs år som en tjej som lärde sig gatans lag tidigt..

Många tankar många minnen.. Massa ångest

Av Aziza - 21 oktober 2013 09:24

Var tufft o lägga Ayla igår.. Sluta med kaskad kräkningar o en hysterisk bebis.. När hon väl lugnat sig fick jag i henne mat o jag la mig ihop med henne <3
Blir iväg på några ärenden i regnet idag..

Bla en ombesiktning på ett hus för stugsommar.. O bråka med lärcentrum som slarvat bort min mans ansökan till sin utbildning! Idioter!

Ayla är fortfarande snorig.. Jag med Mannen med o G med .. Alex verkar ha klarat sig..

Måste ringa rektorn nu på äldsta sonens skola..

Av Aziza - 20 oktober 2013 13:45

Hör jag tvättstugan kalla... 14 är det dags o slita lite där!!

Jag klarade att skriva mitt uppdrag till landskaps analys och riskanalys osv :) så glad!! Trodde jag skulle behöva hjälp.. Men de tog oxå 2 timmar på en uppgift :/ googla varje ord typ o sen vad som gäller just där jag bor.. Hoppas jag får bra betyg när jag faktiskt lagt ner tid på det!!

Imorgon ska jag och mannen ta en ombesiktning på ett hus :) blir lite utflykt ;)

Annars så unnade jag mig lite kläder.. Stickade klänningar 3 st för jag har jämt samma kläder och man är alltid klädd med stövlar och tjocka strumpor o klänning eller leggings med stövlar :)

Köpte även en pennkjol för finare tillfällen.. Beställde från bonprix de är billiga o har fina saker :)

Så nu kan jag vara lika välklädd som övriga familjemedlemmar när vi ska nånstans plus att min mage inte syns i vida klänningar ;)

Jag har då tänkt på allt.. Har accepterat att jag kommer inte vara snygg eller gått ner i vikt förräns om ett år kanske för de finns så mycket som händer att jag o min kropp orkar inte så mycket mer just nu än att klara dagen och studierna

Dags o bege sig mot tvätten:)

Av Aziza - 20 oktober 2013 07:33

Var en helt okej lördag.. Fick gjort lite ärenden dock sov Ayla middag så de blev försent för vissa saker :0
Börjar planera att hitta på nått på lovet .. Återkommer..

Av Aziza - 19 oktober 2013 09:49

Jag har sovit rätt bra och bara hört Ayla en gång :) Sen vaknat några gånger pga drömmar och vana..

Frukost intagen .. Blir nog en runda ut ev mot shopping.. Ev mot fika., tvätten har jag bokat om.. Blir imorgon..

Aja... Ses sen

Av Aziza - 18 oktober 2013 22:21

Jag ska sova själv.. Mannen tar Ayla inatt så God natt !!!

Av Aziza - 18 oktober 2013 18:45

Aldrig hört om 18 års gräns på skräck.. Då måste jag ju bara se den..känns som jag har typ sett de mesta i kategorin rysare på Viaplay.. Älskar den förresten för jag kan se mina seriers nya avsnitt innan de släpps på tv och UTAN reklam:D kan de bli bättre ;)? Ikväll ska jag sova själv i G s rum.. Men kommer att ta en sömntablett före ... Så jag somnar!! Helt sjukt egentligen då jag är så slut!

Popcornen nästa klara och min lilla tjej sitter bredvid :)

Ha en mysig kväll ..

Av Aziza - 18 oktober 2013 17:22

Duschat och ligger på soffan.. Skönt!
Avnjuter lite Daim min stora favorit :)
Hoppas vi kan bara ta de lugnt resten av dagen/kvällen <3

Ovido - Quiz & Flashcards