Alla inlägg under oktober 2013

Av Aziza - 13 oktober 2013 10:14

Idag blir Ayla 10 månader <3

Av Aziza - 13 oktober 2013 10:13

Igår krigade jag för alla oss familjer ;) Kom in med mamma och Ayla på Coop Forums parkering och mamma ville ställa sig långt bort så jag sa de finns ju familjeparkering närmare där står vi.. Vilka har vi där då?! Jo två äldre människor Gösta 70 år med frugan! Vi ställer oss och blinkar att vi ska in och det finns självklart andra platser men dessa är till för oss med barn och vagn etc.. Mer rymligt och ur säkerhets synpunkt.. Iallafall de tittar konstigt på oss och börjar ta de väldigt lugnt.. Så efter några minuter går jag ur bilen och säger " ursäkta vet ni om att ni har felparkerat ? Damen säger nä de har vi inte vi är faktiskt handikappade och får stå här. Jag bara men ni har ju inget handikappstillstånd och det finns handikapps platser detta är en familjeparkerings plats. Så ber jag dem skynda på lite och går o sätter mig i bilen igen.. På den andra platsen står det en bil och gissa vem som kommer ut till den jo en man och kvinna under 50 år.. Jag säger till mamma vi flyttar inte på oss.. Så de börjar tuta och vill komma ut.. Vi bara tittar.. Till slut kör han ut rakt fram slalom mellan bilarna och vi tar den platsen.. Bredvid pensionärerna som fortfarande står och leker med tiden. När vi börjar ta oss ur säger gubben är du helt dum i huvudet jag bara nä men du verkar vara som inte förstår att du felparkerat.. Han höjer rösten och kallar mig idiot och säger du har ju själv inget barn o vagn.. Jag svarar klart jag har.. Min dotter sitter framme i bilen och vagnen där bak. Han börjar säga vi är också familj och har rätt och stå här.. Så sa jag titta på skylten !!! Det finns en anledning att det är familjeparkering med bredare plats och närmare ingången till butik. De platserna fyller en säkerhetsfunktion! Han bara du är en riktig idiot tror du att du är polis! O går o sätter sig! Helt plötsligt skriker en kvinna från en bil tvärsemot ... Bravo äntligen någon som säger ifrån! Bra gjort och tummen upp! :D

Jag är så jäkla trött på dessa äldre otrevliga människor som inte ens säger tack när man reser sig och ger dom en sittplats på bussen.. Som när min son ger bort sin plats och de inte säger ens tack.. Säger jag Högt och tydligt! Vad duktig du är min gubbe som ger platsen till damen/mannen! Så de skäms och tackar!
Om de är otrevliga så har jag sagt till min son att inte lyfta sig för barn ska inte stå i bussen plus att han har ett funktionshinder;)

Är ni med trötta på dessa???

Av Aziza - 12 oktober 2013 22:20

Åh klockan 22 somna Ayla ....Mannen e på väg hem..Haft en relativt lugn kväll G har spelat GTA5 och Ayla har jag underhållt med Tubbies och lek o annat...

Ska på middag hos mamma imorgon ....Kalooooops!!! Så gott!

 

Kom på en ny funktion att använda mig utav idag via pm att prata...

Av Aziza - 12 oktober 2013 11:46

Så nu är matlistan klar :)

Lördag: Hamburgare med pommes home made;)
Söndag: Falukorv i ugn på potatisbädd
Måndag: Gräddstuvad pytt i panna
Tisdag: Raggmunkar
Onsdag: Köttgryta orientalisk med ris
Torsdag: Köttfärssoppa
Fredag : Räkor i currysås med ris

Även inköps listan klar !!

Av Aziza - 12 oktober 2013 10:39

God morgon <3
Blå himmel och sol! Känns underbart när det är ljust.. Nyss ätit frukost och mannen ska strax på handledar utbildning så han kan övningsköra med sonen :) Sen har han två eventjobb ikväll fast de är inom vårt område så han blir inte så sen. O stora sonen ska också med honom.

Ska skriva matlista och inköpslista sen iväg och handla med mamma själv när mannen är klar.
Just nu har jag min " egen" tid på toa;) haha!! Undrar hur många inlägg jag har skrivit här?!!

Ska ta en dusch o klä på mig..

Annars är det nog rätt lugnt!
Om jag hinner så blir det kanske ut och ta några höst bilder med barnen .. Får se!

Hoppas ni andra har en fin lördag<3

Av Aziza - 11 oktober 2013 21:40

Starten på vårt nya liv <3 Snart är det vår tid att få det bra <3

God natt

Av Aziza - 11 oktober 2013 08:36

Seriöst alltså.. Hur mycket kan flickan vakna på natten? Inatt ska jag bara ge henne vatten.. Strular hon så är det ju skitsamma för jag får aldrig sova ändå..

Bring it on..

Annars är det fredag och jag måste ta mig i kragen massa som ska göras och jag kommer ingenstans.. Känns som jag fått liten släng utav PMS..

Underbart!

See Ya!

Av Aziza - 11 oktober 2013 00:11

Varit en riktigt fin dag för G han vart super nöjd med sina presenter :) Massa kläder från Zara som han valt ut :) Pengar .. Godis.. Klockan.. Trix sparkcykel .. Snygg hjälm till det.. Inredning till hans rum och han gillar amerikanskt stuk.. Nytt påslakanset ny mys filt med flaggans färger riktigt snygg! Tror jag med vill ha 2 till vardagsrummet.
Imorgon blir de då möte med chefen där Pia förmedlar semester hus till och vi startar upp eget nu i dagarna :) <3

Hoppas på att det kommer bli en bra grej! Kommer ha ett stort intagnings område från Jönköping till södra Skåne och Blekinge har jag för mig!
Så imorgon blir de lunch möte och diskutera start.

Varit en lite orolig kväll med Ayla men vi har nu kommit på att lägga henne i vår sång från början:/ jag vet de är galet men nån lugn o ro på kvällarna måste vi ha .
Hon somna direkt bredvid mig!!!!

Sen hade jag lite kvälls prat med mannen. Han sover i soffan o Ayla med mig.

Annars var de G s dag!! Donken mat tårta och allt därtill!!!

Ska försöka sova nu och kämpa emot mina tankar.. Viktig dag imorgon som sagt.. 10.30 drar vi och mamma ska vara med Ayla under mötet.

Kommer sakna henne hahaha !!!

God natt från oss

Så här sover vi.. På den lilla biten där de är obäddat.

Ovido - Quiz & Flashcards