Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Grus i ögonen

Av Aziza - 6 februari 2014 08:16

.. När ska jag vakna pigg.. Känna mig utvilad..
Det är nog en överskattad tanke från min sida..

Ayla har klättrat runt denna natten också och gjorde morgon vid 6.50

Varför liksom?? Hon kan ju verkligen inte vara utsövd den lilla damen.

Hon tar igen sig vid lunch antagligen;) jag ska tvätta vid 10 och vill en runda till Ikea för att köpa förvaringsmöbel till Aylas kläder och sängkläder .. Känns som de är för mycket oordning liksom. Önskar att jag hade tid att fixa där inne också.

Måste upp och fixa lite havregrynsgröt är vrålhungrig och lite kaffe på det samt medicin så kanske jag kommer igång;)

Våra katter är fett stort problem.. Nån utav dom kissar nånstans .. Skett i båda Aylas vagnar o på badrums mattor trots att de har ren låda och sån där feliway spray och får massa mys o kel o oftast är nån hemma.. Han är kastrerad och hon ska steriliseras.. Ville lämna in dom på ett katthem för denna kaos i 6 månader och vi kan inte hitta fler skäl till detta beteende som vi inte försökt åtgärda.. Ska köpa en till låda men samtidigt va fan.. Som mannen sa .. Tänk om de inte upphör efter steriliseringen och ny låda o ännu mer spray.. Vad gör vi då?

Orkar seriöst inte med detta !!

Skit katter på att förstöra..

Nä Rise n Shine mannen är hemma idag så jag kunde ligga kvar och han tar gnäll fian ..

 
 
Ingen bild

pia-charlotte

6 februari 2014 08:27

Va sa jag - det är synd for kissarna, det är för mycket folk i lägenheten, samtidig som också dessa hantverkare håller på det stressar dom.

Mina är 6 år nu och kissar på en badrumsmatta om jag inte fixar deras toa på morgonen - eller jag är uppe och dom först får bytat låda upp mitt på dagen. Jag har tagit bort mattan i badrummet, liksom i hallen. Sen dess inga problem.

Bonnie är inte steriliserad här, CLyde är. Det ka också vara att några av killarna kanske kommer att kissa ett liten droppa på golvet - så har du problemet - vad jag minns står lådan ganska nära toan.

Aziza

6 februari 2014 10:48

Ja men varför kissar dom i båda vagnarna o Aylas säng o G rum?

 
Cat

Cat

20 februari 2014 09:55

Sa till dig: va skaffar du kisar för igen? Du fick ju spel på förra katten(erna?) och hundarna. Du är för pedant för att ha djur. när ska du förstå sis?? ;-)
Du sa aldrig mer katt efter den rvit sönder ditt hem och soffa ju?

http://metrobloggen.se/hjarnstopp

Aziza

21 februari 2014 20:43

Ja jag vet.. Adhd!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aziza - 22 maj 2015 22:09

Godkväll! Denna arbetsvecka börjar dra sig mot slutet.. Har hunnit med både rättegång 2 dagars fotoutbildning o diverse annat.. De sistnämnda fotoutbildningen var väldigt intressant, lärt mig massa nytt och hade MYCKET praktiska uppgifter igår. Vilk...

Av Aziza - 20 maj 2015 22:11


Godkväll! Som rubriken lyder.. Är det Lill lördag? På sätt och vis Ja, för jag tog en fika med en vännina:) Det var typ 6 månader sen :/ Herregud! Men då vi båda har adhd hann vi att catch up på de 2 timmar vi pratade. Innan de lämna jag på dagis o...

Av Aziza - 19 maj 2015 22:14


Haft en förmiddag med en hel del jobb, som att kontakta husägare och ta ge lite statistik samt en del mailande.. När jag väl var klar tog jag tag i sorterandet. Funderat mycket idag kring skolbytet för min 12 åring och vill nog ändra där. Ringde äv...

Av Aziza - 18 maj 2015 21:44

Godkväll! Ställde in ett möte idag för tingsrätten höll på från 13-1750.. Men dom avkunnades efteråt så det var bra. Är dock extremt trött vill egentligen bara vakna upp ur denna mardröm. Usch så trött jag är, har sån enorm huvudvärk också. I övr...

Av Aziza - 17 maj 2015 20:17

Härliga söndag! Känns skönt att man hunnit med lite jobb och fått klart husbeskrivningen och ritning och bilder och budget på mitt nya husintag. Snart blir det film med familjen Jannibelle tror jag att den heter #skräck som jag älskar! Mannen lägg...

Ovido - Quiz & Flashcards